משפחה

שמירת קלוריות ולא צריכה שלהן משפיעה על הסיכון לחלות בסרטן (מתוך Cancer Research)

מחקר חדש, שפורסם במהדורת ינואר של Cancer Research, מראה כי ניסויים בבעלי חיים מצביעים על כך, כי עודף של שמירת קלוריות ולא עודף צריכת קלוריות מעלה את הסיכון לחלות בסרטן. לדברי החוקרים, יש לשמור על החולים רזים.

החוקרים השתמשו במודל בעלי חיים של אדנוקרצינומה של ערמונית על מנת לחקור האם למסת גוף ו/או להרכב יש השפעה חשובה על הסיכון לסרטן ללא תלות בצריכה הקלורית.

העבודה לא הייתה על מה לאכול אלא על פירוק האפקטים של צריכת אוכל כוללת מול הרכב הגוף על הסיכון לחלות בסרטן.

בניסוי הראשון, כאשר המטרה הייתה להאכיל עכברים כמויות דומות, העכברים חשופים לטמפרטורות גבוהות יותר הצורכות פחות אוכל, אך הייתה להם מסת גוף גדולה יותר, זאת בהשוואה לעכברים החשופים לטמפרטורות קרות יותר.

לעכברים היותר כבדים היו רמות לפטין גבוהות יותר ורמות אדיפונקטין נמוכות יותר והם פיתחו יותר סרטן ערמונית מתקדם, אך לא היו הבדלים בשליחת גרורות.

בניסוי השני, כשהעכברים הורשו לאכול על פי רצונם, אלה החשופים לטמפרטורות נמוכות יותר אכלו כ-30% יותר אוכל, אך שקלו פחות מעכברים, שהיו חשופים לטמפרטורות גבוהות יותר. החוקרים ציינו כי לא היו הבדלים בהתקדמות הגידול או בשליחת גרורות בין קבוצות אלה.

תוצאות המחקר מראות כי האיחור בהתחלת הופעת הגידול הסרטני ובהתקדמות בסרטן ערמונית בעכברים, לא מיוחסת לכמות הקלוריות, שנצרכו, כאשר במקום זה ייתכן כי הדבר מתווך על ידי שינויים באיזון האנרגיה, במשקל הגוף ובכמות השומן.

החוקרים מסכמים ואומרים כי הם מעוניינים לקבוע אם ניתן לגרום ליתרונות דומים תוך שימוש בפעילות גופנית במקום בטמפרטורה. כלומר, “להדק” את הצריכה הקלורית, כאשר יש שתי קבוצות, אחת המבצעת פעילות גופנית ואילו השנייה לא. על ידי כך יוצרים עכברים רזים ושמנים בהתאמה, על מנת לקבוע אם אפשר להגביל את התקדמות הגידול באופן דומה כמו, שקרה בעבודה הנוכחית.

Cancer Res 2007;67:1-8

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה