משפחה

רמות הומוציסטאין אימהיות גבוהות קשורות למחלת לב מולדת בצאצא (מתוך BJOG)

היפר הומוציסטאינמיה אימהי כמעט ומשלש את הסיכון להביא לעולם ילד עם מחלת לב מולדת. הדבר קשור ככל הנראה בחלקו לירידה ברמות פולט וויטמין B12 המלווים עליה ברמת הומוציסטאין.

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של BJOG, עולה כי הממצאים החדשים עקביים עם דיווחים קודמים הקושרים רמות אימהיות גבוהות של הומוציסטאין עם מחלת לב מולדת, למרות שסיכונים הגבוהים פי 5 ופי 10 נראו כבר במחקרים קודמים יותר. ההבדלים בגודל האפקט יכולים להיות קשורים לדרך, שבה רמות הומוציסטאין נקבעות.

במחקר הנוכחי, רמות של הומוציסטאין, פולט וויטמין B12 נמדדו בדגימות דם, שנלקחו מ-149 זוגות של אימהות ותינוקות עם מחלת לב מולדת ומ-183 זוגות של אימהות ותינוקות של קבוצת ביקורת.

הדגימות נלקחו 17 חודש לאחר ההיריון תוך מאמץ לחקות א המצב המטבולי הטרום היריוני של האם. היפר הומוציסטאינמיה אימהית, שהוגדרה כרמה מעל 14.3 micromol/L, העלתה את הסיכויים למחלת לב מולדת פי 2.9. יתרה מכך, קיימת עדות של סיכון תלוי ריכוז משמעותי.

בנוסף, החוקרים מצאו כי רמות של פולט וויטמין B12 היו נמוכים יותר משמעותית במקרה של אימהות עם היפר הומוציסטאינמיה בהשוואה לאימהות עם רמות תקינות. לילדים עם מחלת לב מולדת היו רמות פולט גבוהות יותר משמעותית בהשוואה לילדי הביקורת.

לסיכום, יש צורך במחקרים נוספים על מנת לקבוע כיצד רמות של פולט בילד יכולות לעבור אינטראקציה ולהשפיע על הסיכון למחלת לב מולדת.

BJOG 2007;113:1412-1418

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה