משפחה

FDA ממליץ לפרסם כי תוספת ויטמין D לסידן מקטינה את הסיכון לאוסטיאופורוזיס

מומחי ה-FDA הציעו להוסיף הצהרת בריאות (Health Claim) חדשה למזונות ומוצרי מזון המכילים סידן וגם ויטמין D, שתאפשר ליצרנים לפרסם את הפוטנציאל להפחתת הסיכון לאוסטיאופורוזיס. על-פי הודעת ה-FDA, אזכור צריכת ויטמין D תשפר הצעה שאושרה בשנת 1993.

לדברי החוקרים, סידן לבדו אינו מסייע מאוד, במידה ויש הפרעה במשק ויטמין D, וויטמין D בפני עצמו אינו מסייע רבות באם אין מספיק סידן בתזונה. לכן, נראה הגיוני להוסיף התייחסות לויטמין D .

ההכללה האפשרית של ויטמין D, מבוססת על סקירה של ה-FDA בנוגע לעדויות המדעיות הקיימות שנכללו בדו”ח משנת 2004 בנוגע ל-Bone Health and Osteoporosis, וההצהרה משנת 2000 של National Institutes of Health Consensus, בנוגע ל-Osteoporosis Prevention, Diagnosis, and Therapy, לפיה צריכה מתאימה של סידן וויטמין D הינה הכרחית להשגת שיא מסת עצם אופטימלית, ולשמור על מסת העצם לאורך החיים.

אחרים הציעו שינויים הכוללים את הפרטים הבאים התייחסות למין, גזע וגיל, המנגנון בו סידן מוריד את הסיכון לאוסטיאופורזיס, והיתרונות המוגבלים בצריכת סידן בכמות הגדולה בלמעלה מ-200% מהכמות היומית המומלצת.

איבוד עצם הקשור בגיל זוהה בכל המשתתפים , דבר שיכול להשפיע על הסיכון להתפתחות אוסטיאופורוזיס. החוקרים מדגישים את חשיבות השמירה על צריכת סידן וויטמין D תקינים, במהלך כל שלבי החיים. עם זאת, היתרון העיקרי של ההצעה הנוכחית, עשוי להיות טמון בהסרת הסייגים והתנאים , המפריע כיום לשימוש.

ה-FDA ניסה להעביר אינפורמציה חשובה, אך בסופו של דבר במקום לעזור רק הפריע, וגזל הרבה מקום על התוית, עד שלא נותר מקום לשום דבר נוסף.

אנשי החברות מסכימים וטוענים כי ההצהרה הנוכחית הינה מילולית מדי, וכוללת סייגים רבים מדי. בסקר של FDA, רק 1 מ-87 משקאות נשא את האזהרה, ואף אחד מבין 10 מוצרי חלב. כך שהתווית קיימת אך אינה בשימוש.

הגירסה המקוצרת של ההצהרה תעודד יצרים להציב אותה על תוויות המוצרים, וכך יספקו תמיכה למודעות הצרכנים בנוגע ליתרונות הבריאותיים של סידן וויטמין D. לפני מספר שנים, החוקרים ערכו סקר לפיו 94% מהמשיבים ידעו כי צריכת סידן חשובה לבריאות העצם, 51% לא הכירו את התפקיד של ויטמין D.

גורמים רבים עשוים להשפיע על פרט לשמור על רמות ויטמין D תקינות, כולל שימוש בקרם הגנה, בעלי עור כהה מתיישבים צפונית לקו הרוחב, וזקנה. כל הפקטורים הללו תורמים לסיבה שבגללה חלק מהחולים מגיעים לאפידמיה  של חסר ויטמין D. תוספת ההצעה החדשה תאפשר להשתמש במיצי פירות מועשרים בכדי להוריד את הסיכון לאוסטיאופורוזיס באוכלוסיות עם נטיה לאי-סבילות ללקטוז, וכך לגשר על הפער שנותר בעקבות מוצרי חלב.

אוסטיאופורוזיס היא בעיה בריאותית קשה, בעיקר בנשים. התווית החדשה תסיע לצרכנים לבחור מזונות, ובעיקר נשים, מאחר שמרביתן עושות את עיקר קניית המזון בארה”ב, המספק רמות סידן וויטמין D בתקווה למנוע את הישנות אוסטיאופורוזיס בעצמם ובבנים משפחתם.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה