משפחה

רוב הטעויות בפגיות על רקע עומס יתר ובעיות תקשורת-מחקר חדש מבי”ח סורוקה (הארץ)

ע”פ מחקר ייחודי שבוצע בסורוקה בראשותו של פרופ’ אהוד זמורה בשיתוף עם מח’ הנדסת תעשייה וניהול מאונ’ בן גוריון, 59% מהטעויות הרפואיות המבוצעות בפגיות הן על רקע של עומס יתר בעבודה.

דיווח על המחקר מוצג בגיליון “הארץ” של היום. במהלך תצפיות של 62 משמרות בנות 8 שעות כ”א, נמצאו 114 אירועים של טעות/כמעט טעות רפואית (רישום מינונים שגויים שהתגלו במועד, כמעט מתן עירוי לא נכון). בנוסף לכך דווחו על עוד 56 מקרים עם פוטנציאל לאירוע רפואי חמור, בעיקר על רקע של אי אבחנה מספקת של הצוות להתרעות על שינויים במצב הגופני הניתנות ע”י מכשירי המעקב השונים.

רוב האירועים התרחשו בעת חילופי משמרות ונקשרו לעומס יתר, כשגורמים בולטים נוספים כללו בעיות בתקשורת (כולל כתב יד לא מובן של רופאים..) , או העברת מידע רפואי לא מספק.

לכתבה המלאה בהארץ

הערת המערכת: לפניכם מס’ דיווחים קודמים הנוגעים לבעיית עומס היתר וחוסר התיקצוב. יש לקוות שהמחקר הנוכחי יסייע להסקת המסקנות והפקת הלקחים.




1. עמותת לה”ב- ”למען הפגים בישראל” חושפת: דוח בויקס – לקביעת תקנים חדשים ליחידות לטיפול נמרץ בילוד: נגנז ולא יושם מעולם (‏15/‏02/‏2006)

2. פרופ’ פרנסיס מימוני, יו”ר איגוד רופאי הילדים: ”מידי שנה מתים בין 30-40 פגים בישראל כתוצאה ממחסור בתקנים ומשאבים שהם סטנדרטים בעולם המערבי” (הארץ) (‏13/‏12/‏2005)

3. נציגי פורום הורים לפגים פונים למשרד הבריאות ולממשלה בדרישה להגדיל את תקציב הפגיות בישראל (‏25/‏06/‏2004)

4. דו”ח חמור של מבקר המדינה בנושא תמותת פגים (‏05/‏05/‏2004)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה