משפחה

תחושות סטודנטים לרפואה בנוגע לפסיכיאטריה (Adv Health Sci Educ Theory Pract.)

מחקר חדש נועד לבחון את התחושות של סטודנטים לרפואה בנוגע לתחום הפסיכיאטריה ופסיכותרפיה, בהתחשב בהיקף לימודיהם, ניסיון קודם עם פסיכיאטריה, הערכת הקורס, כוונותיהם העתידיות מבחינת הקריירה, ומשתנים סוציודמוגרפיים.

החוקרים אספו שאלונים שמילאו 508 סטודנטים בסמסטר שני, חמישי, תשיעי ועשירי, ללימודי הרפואה.

88% מהנשאלים השיבו על שאלון ATP-30 (Attitudes Towards Psychiatry), והתוצאות לא הצביעו על שינוי בגישת הסטודנטים, על-פי מדדי ATP, במהלך המחקר. לא נמצא שינוי בגישה בעקבות הכשרה מעשית בפסיכיאטריה. ככל שהקורס בפסיכיאטריה זכה לדירוג חיובי יותר, כך גישת הסטודנטים בנוגע לפסיכיאטריה היתה חיובית יותר.

הגישה של סטודנטיות וסטודנטים שחוו התנסות בפסיכיאטריה או בפסיכותרפיה, היתה חיובית יותר באופן משמעותי לתחום הפסיכיאטריה כנושא. סה”כ, 5.8% מכלל הסטודנטים הציגו גישה חיובית מאוד לתחום הפסיכיאטריה.

לסיכום, חוויה לימודית חיובית, וכן ניסיון אישי, מגדילים את הסיכוי לגישה חיובית של הסטודנטים כלפי תחום פסיכיאטריה. בכדי להבטיח טיפול הולם בחולי נפש, החינוך הרפואי צריך לקבוע לעצמו כיעד, לעודד גישות חיוביות בנושא מחלות נפש ופסיכיאטריה.

עם זאת, נותר עוד לבחון אם שיפור בגישות הסטודנטים למקצוע הפסיכיאטריה, מספיק בכדי להגדיל את מספר הסטודנטים שיבחרו בתחום בעתיד, או באם גורמים אחרים משפיעים יותר, דוגמאת אפשרויות קריירה, תנאים להשכלה נוספת, או אפשרויות הכנסה.

Adv Health Sci Educ Theory Pract. 2006 Nov 17

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה