משפחה

אלגוריתם לזיהוי חולים הצפויים להגיב לטיפול טרומבוליטי מאוחר לאחר שבץ (Stroke)

ממחקר חדש, שפורסם גליון דצמבר של Stroke, עולה כי מדד Stroke-Thrombolytic Predictive Instrument (Stroke-TPI) עשוי לסייע בבחירת החולים הצפויים להגיב לטיפול טרומבוליטי 3-6 שעות לאחר שבץ.

לדברי החוקרים, מחקרם מצא כי גם אם Stroke-TPi אינו מושלם בחלון הזמן המאוחר, הוא עדיין יכול לסייע בבחירת החולים שיזכו לתועלת משמעותית מהטיפול, למרות שכרגע אינם מתאימים לטיפול.

החוקרים בחנו אם המודל הרב-משתני לניבוי תועלת טיפול טרומבוליטי בחולי שבץ, עשוי לסייע בזיהוי החולים בעלי פרופיל עדיף מבחינת הסיכון מול התועלת, למעלה מ-3 שעות לאחר הופעת השבץ.

מבין כל החולים שטופלו 3-6 שעות לאחר הופעת התסמינים, לא נמצא הבדל משמעותי מבחינת התוצאות החיוביות, בין חולים שטופלו ב-rt-PA (Recombinant Tissue Plasminogen Activator) ואלו שלא קיבלו טיפול זה. עם זאת, חולים שנבחרו לפי מודל Stroke-TPI כמתאימים לטיפול, זכו לתועלת מרגינלית אבסולוטית של 9.8% מטיפול ב-rt-PA. חולים שזוהו כלא-מתאימים לטיפול, היו מועדים לסבול מחסרונות הטיפול ב-rt-PA.

החוקרים טוענים כי יש לבחון באוכלוסיה בלתי-תלויה אם מודל Stroke-TPI יכול לזהות את החולים המתאימים לטיפול, בחלון הזמן שלאחר 3 שעות מהתחלת השבץ. מחקרים בחלון הזמן המאוחר, דוגמאת ECASS-3 או IST-3, יוכלו לסייע בנושאים אלו.

Stroke 2006;37:2963-2969.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה