משפחה

האם תרגילי מציאות מדומה עשויים לסייע ללימודי אנטומיה? (Med Educ.)

בשנים האחרונות חלה עליה בשימוש במודלים אנטומיים ממוחשבים, תלת-ממדיים, ללימודי אנטומיה. עם זאת, קיימות מעט עדויות לכך שמודלים אלו אכן יעילים מבחינה חינוכית. מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון את יעילות השימוש במודלים תלת-ממדיים בכל הקשור ללימודי אנטומיה של האוזן התיכונה והפנימית.

החוקרים יצרו מודל אינטראקטיבי מלא של האוזן התיכונה והפנימית, מבדיקת MRI של אוזן מגופת אדם.

בכדי לבחון את השימוש החינוכי של המודל, ערכו החוקרים מחקר אקראי מבוקר, במסגרתו 28 סטודנטים לרפואה השלימו תכנית הדרכה מבוססת-אינטרנט בנוגע לאנטומיה של האוזן, שכללה מודל אינטראקטיבי, בעוד ש-29 סטודנטים ששימשו כקבוצת ביקורת עברו את ההדרכה ללא החשיפה למודל.

בסיום שתי תכניות ההדרכה, הסטודנטים משתי הקבוצות התבקש לענות על סדרה של 15 שאלות, במטרה להעריך את הידע שלהם בנוגע לקשרים התלת-ממדיים באוזן.

מהתוצאות עולה כי הציון הממוצע של הסטודנטים בקבוצת ההתערבות עמד על 83%, לעומת ציון של 65% בקבוצת הביקורת. ההבדל בממוצעים היה בעל משמעות סטטיסטית רבה (p<0.001).

לדברי החוקרים, הממצאים עומדים בניגוד למחקרים אקראיים רבים קודמים, שהעריכו את השפעות מודל אנטומי תלת-ממדי . ייתכן כי המקור לתוצאות האמביוולנטיות ולתוצאות השליליות של מחקרים קודמים, נובע מהמוגבלויות של מחקרים אלו (דוגמאת גודל מדגם קטן) וכן מן המגבלות של המודלים שנבדקו (דוגמאת מודלים ללא אינטראקטיביות מלאה).

לאור התוצאות החיוביות במחקר הנוכחי, החוקרים מאמינים כי דרושים מחקרים נוספים בנוגע ליעילות מודלים אנטומיים ממוחשבים בהוראת לימודי אנטומיה.

Med Educ. 2006 Nov;40(11):1081-7.

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה