משפחה

אין קשר בין רמות IgE נמוכות בסרום ובין Rhinosinusitis (מתוך Ann Allergy Asthma Immunol)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון נובמבר של Annals of Allergy, Asthma & Immunology, עולה כי בניגוד למספר דיווחים אנקדוטליים, רמות IgE נמוכות מאוד בסרום אינן קשורות ב-Chronic Rhinosinusitis.

למרות שמרבית המחקרים בנוגע לרמות IgE במצבים אלרגים התמקדו ברמות הגבוהות של הנוגדנים, מספר דיווחים הציעו קשר בין Chronic Rhinosinusitis ורמות נמוכות מאוד של IgE. עם זאת, לא נערכו מחקרים לבדיקת שכיחות רמות IgE נמוכות מאוד במבוגרים, או קשר אפשרי בין ריכוזים אלו ותחלואה קלינית.

החוקרים בחנו את היסטוריית התחלואה הנשימתית של 626 נשים הרות, בהקשר לריכוזי IgE בסרום. הנשים לקחו חלק במחקר בנושא אלרגיות בצאצאים.

ב-21 נשים (3.4%) זוהו רמות IgE נמוכות מ-2.0 IU/mL, הסף הנמוך ביותר שניתן לזהות בבדיקה סטנדרטית. הרמה הנמוכה של רמות IgE נותרה ב-6 מ-8 הנשים שנבדקו לאחר הלידה.

אף אחת מ-19 הנשים עם רמת IgE נמוכה, עבורן הנתונים הקליניים היו זמינים, לא דיווחה על סינוסיטיס שאובחן ע”י רופא, אך 19.3% מהנשים עם רמת IgE תקינה דיווחו על סיפור קודם של אבחנת סינוסיטיס.

שיעור הדיווחים על קדחת השחת (Hay Fever) היה דומה בנשים עם רמת IgE נמוכה ורמת IgE תקינה, אך מספר גדול יותר של נשים עם רמת IgE תקינה (15.8%), אובחנו עם קדחת השחת, ע”י רופא, בהשוואה לנשים עם רמת IgE נמוכה (5.3%).

בניגוד להשערה לפיה IgE חשוב בהגנה החיסונית של האף והסינוסים, החוקרים טוענים כי הם מצאו שהסיכוי ל-Sinusitis ו-Rhinitis היה נמוך יותר בנשים עם רמת IgE נמוכה, בהשוואה לנשים עם רמת IgE גבוהה בסרום.

החוקרים מציינים כי המחקר מוגבל מאחר שאינו כולל גברים, אך לדבריהם, מחקרים רבים מצאו כי רמת IgE גבוהה יותר, בממוצע, בגברים, כבר מגיל שנתיים.

Ann Allergy Asthma Immunol 2006;97:650-652.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה