משפחה

מחקר Z-FAST מראה שזומרה מונעת איבוד עצם בחולות סרטן שד הלוקחות Letrozole


מתן בו זמנית של דור שלישי של ביספוספונטים, ZOMERA   (zoledronic acid), מונע איבוד עצם, שמופיע לעיתים קרובות בקרב חולות סרטן שד בשלב מוקדם הנמצאות תחת טיפול במעכבי ארומטז, כך דיווחו החוקרים בסימפוזיון ה-29 של Antonio Breast Cancer.

התוצאות מתקופה בת שנתיים של מחקר Z-FAST (Zometa-Femara Adjuvant Synergy Trial) מצביעות על כך, שלחולות, שקיבלו טיפול תוך ורידי עם ZOMERA   במינון של 4 mg כל חצי שנה בשילוב עם 2.5 mg של letrozole על בסיס יומי, יש שיפורים במדדי צפיפות העצם באתרי מפתח.

לאחר 24 חודש, ZOMERA   העלה BMD (bone mineral density) בעמוד שדרה לומברי ב-5.9% ו-BMD כולל של ירך ב-4.7% בהשוואה לחולות, שקיבלו התחלה מאוחרת של טיפול בביספוספונטים.

במחקר Z-FAST ,301 חולות עם סרטן שד בשלב מוקדם חולקו רנדומאלית קבלZOMERA   באותו זמן, שבו התחילו טיפול ב- letrozole. קבוצה שנייה של 301 חולות קיבלו טיפול ב- letrozoleבלבד, כאשר ניתן להם ZOMERA   רק אם הייתה להם ירידה ניכרת ב-BMD, שאובחנה אמצעי הדמיה, אם היה להם שבר סימפטומטי או אם היה להם שבר א-סימפטומטי קרוב ל-36 חודש. במהלך השנתיים הראשונות של הטיפול, 12.7% מהחולות בקוהורט המאוחר התחילו לקבל ZOMERA .

לאחר 24 חודש, ה-BMD בעמוד שדרה הלומברי עלה ב-3% בקרב חולות, שהתחילו ZOMERA   ביחד עם letrozole, כאשר החולות בקבוצת הטיפול המאוחר חוו איבוד של 2.9% ב-BMD באותה נקודת זמן. ההבדל של 5.9% הגיע למשמעות סטטיסטית ב- P < .0001.

BMD בירך עלה ב-1.5% לאחר 24 חודש בקרב חולות, שהתחילו טיפול ב- ZOMERA ביחד עם letrozole, בעוד שחולות, שהתחילו את הטיפול המאוחר, חוו ירידה של 3.2% באותה נקודת זמן. ההבדל של 4.7% הגיע למשמעות סטטיסטית ב- P < .001.

שברים קליניים קרו ב-4.3% מהחולות בקבוצה, שהתחילה טיפול ב- ZOMERA ביחד עם letrozole בהשוואה ל-4% בקרב חולות, שקיבלו טיפול מאוחר, ההבדל היה לא משמעותי סטטיסטי. יש לציין כי מתוכננת אנליזה של שיעורי שבר לאחר 36 חודש.

לידיעה ב-Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה