משפחה

NO מוגבר בנשיפה מקדים תסמינים נשימתיים ביילודים (Am J Respir Crit Care Med)

ממחקר חדש עולה, כי רמות גבוהות של nitric oxide (NO) בנשיפה עשויות להקדים הופעה של תסמינים נשימתיים ביילודים לאימהות אטופיות.

במסגרת המחקר, בדקו החוקרים האם רמות NO באוויר הננשף ביילודים קשורות לתסמינים נשימתיים במהלך השנה הראשונה לחיים, והאם קשר פוטנציאלי זה מושפע ע”י אטופיה ועישון אימהיים.

באופן כללי, לא נמצא קשר בין מדדי NO כעבור חודש והתרחשות תסמינים נשימתיים במהלך השנה הראשונה לחיים.

עם זאת, התוצאות מצביעות כי בקרב תינוקות לאימהות עם מחלה אטופית מאובחנת, NO גבוה בגיל חודש נמצא קשור לתסמינים נשימתיים חמורים. בקרב תינוקות לאימהות ללא אטופיה, הקשר היה הפוך: הייתה נטייה לעבר קשר שלילי בין NO ובין תסמינים נשימתיים חמורים.

החוקרים מציינים, כי ההשפעה של עישון אימהי במהלך הריון הייתה דומה לזו של אטופיה אימהית. רמות גבוהות של NO באוויר ננשף בתינוקות לאימהות שעישנו נמצאו קשורות לאפיזודות תכופות יותר של תסמינים נשימתיים חמורים.

עישון אימהי במהלך ההריון ואטופיה אימהית יחד היו בעלי השפעה כפולה על הקשר בין NO לאחר הלידה ובין תסמינים נשימתיים חמורים.

מאחר שקשר זה קיים במהלך החודש הראשון לחיים, החוקרים משערים כי המטבוליזם של NO עשוי לשחק תפקיד בפתופיזיולוגיה של מחלות נשימתיות. לדבריהם, יש צורך במחקרים נוספים, אולי אף בתינוקות מיד לאחר לידתם, על-מנת לקבוע האם קשר זה מייצג השפעה ראשונית או משנית.

Am J Respir Crit Care Med 2006;174:1292-1298,1281-1282

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה