משפחה

פרוטוקול שבץ מזורז מעודד מתן תרומבוליזה מוקדמת בבטיחות (מתוך Stroke)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של Stroke, עולה כי פרוטוקול שבץ מזורז (expedited code stroke protocol ) יכול לאפשר מתן מוקדם של חומרים תרומבוליטים בבטיחות.

לדברי החוקרים, בטוח לעשות תרומבוליזה בחולים עם שבץ חד מבלי לחכות לבדיקות רוטיניות, כגון מספר טסיות או צילום חזה.

החוקרים ישמו את פרוטוקול השבץ המזורז, התאימו אותו לזמן התחלת טיפול של שעתיים, ואז חקרו את הבטיחות וישימות של פרוטוקול זה.

מאפייני המפתח של פרוטוקול זה כללו קביעת סדרי העדיפויות במצבי חירום בכל הקריאות של קודי השבץ, rt-PA לא מעורבב ליד מיטת החולה, התקדמות ללא תוצאות בדיקות קרישה או צילומי רנטגן אלא אם כן יש אינדיקציה לכך, אי דחייה של פירוש רשמי של בדיקת CT ואי דחייה של הסכמה כתובה.

הסיכון הכולל לדימום תוך מוחי סימפטומטי היה רק 3.9% והסיכון לא השתנה משמעותית בין הנבדקים, שטופלו תוך שעתיים מרגע הופעת הסימפטומים ובין נבדקים, שטופלו שעתיים עד 3 לאחר הופעת הסימפטומים.

נבדקים, שטופלו שעתיים עד 3 לאחר הופעת הסימפטומים הגיעו לבית החולים בחציון של 15 דקות מאוחר יותר בהשוואה לאלה, שטופלו תוך שעתיים מרגע הופעת הסימפטומים, אך מרבית הצעדים בתהליך הטיפול קרו בערך באותו זמן בשתי הקבוצות (מלבד ההחלטה על הטיפול, אשר לקחה 21 דקות נוספות בקבוצת הטיפול תוך שעתיים עד שלוש).

החוקרים מסכמים ואומרים כי יש צורך ביותר ניסיון בכדי לאשר אם טעויות מקריות הנעשות בחיפזון, מובילות לעליות מדידות באירועים בלתי רצויים. הרישום המתמשך של החוקרים ימשיך לצבור ניסיון עם מטופלים על מנת להתייחס לתוצאות, תוך שמירה על תשומת לב לבטיחות הפרוטוקול. יותר מדי מטופלים מפספסים את ההזדמנות לתרומבוליזה בשל הבורות של רופאים בנוגע לפרוטוקול.

Stroke 2006;37:2935-2939

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה