משפחה

מחלוקת בין משה”ב והר”י לבין האיגוד הקרדיולוגי באשר לאישור האיגוד למרגרינת ”מצולה” (הארץ)

ע”פ ידיעה בעיתון “הארץ” האישור שניתן ע”י ועדת המזון של האיגוד הקרדיולוגי למרגרינת “מזולה” מעורר התנגדות במשה”ב ובהר”י. ההתנגדות היא על רקע מתן אישור למותג ספציפי וקבלת תמורה כספית לאיגוד בשל כך. מהכתבה עולה שגם למס’ דיאטנים יש הסתייגויות מקצועית שכן למרות שה”מזולה” עדיפה משמעותית בהרכבה על פני מרגרינות אחרות, עדיין לא ניתן לדעתם להגדירה כ”מגינה” מפני מחלות לב וכמומלצת מבחינה בריאותית.

בתגובה לפירסום מסר יו”ר האיגוד, פרופ’ דן צבעוני ל”הארץ” שהתמורה שקיבל האיגוד נועדה לכסות את עלויות הבדיקה, ובכל מקרה כל ההכנסות המגיעות לאיגוד חוזרות לקהילה באמצעות פעילויות מדעיות וחינוכיות שהאיגוד יוזם ומפעיל. כמו כן הוסבר שהאיגוד לא המליץ על שימוש ב”מזולה” אלא נתן אישורו לכך שהרכבה ותכונותיה עדיפות מבחינה בריאות הלב על מרגרינה רגילה.

לכתבה בהארץ

הערת המערכת: אין לנו ספק שכוונת האיגוד הייתה מתוך רצון לתרום לבריאות הציבור. בעידן שבו הרפואה ומערכת הבריאות עוסקים באופן אינטנסיבי במניעת השמנה ושינוי אורח חיים בכדי למנוע מחלות לב, סוכרת וטרשת עורקים , המגמה של פיתוח מוצרים בריאים ע”י חברות מזון  בתיאום ובשיתוף פעולה עם הקהיליה הרפואית היא בהחלט מגמה מבורכת שיש לעודד. יכול להיות עם זאת שצריך לחדד ולהבהיר את הקריטריונים המאפשרים מתן “תו תקן” מטעם איגוד רפואי כלשהוא, ולדאוג שאלו יהיו אף שקופים, זמינים ומובנים לקהל הרחב.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה