Carvedilol מונע קרדיומיופתיה בעקבות אנתרציקלינים (J Am Coll Cardiol)

ממחקר חדש עולה כי Carvedilol מגן על חולים מפני התפתחות קרדיומיופתיה על-רקע טיפול ב-Anthracycline, פגיעה בלתי-הפיכה, היכולה להופיע בכל נקודת זמן במהלך טיפול באנתרציקלינים.

לאור ממצאי המחקר, נראה כי ל- Carvedilol השפעה מבטיחה במניעת קרדיומיופתיה על-רקע טיפול באנתרציקלינים. אם מחקרים נוספים יתמכו בתוצאות אלו, ניתן יהיה להמליץ על טיפול ב- Carvedilol למניעת הבעיה החשובה הזו.

החוקרים בדקו אם ל- Carvedilol יש השפעות המגנות על הלב ב-50 חולים שאובחנו עם סרטן, ותוכננו לקבל טיפול באנתרציקלינים (Doxorubicin או Epirubicin). חולים אלו חולקו באקראי לטיפול ב- Carvedilol (25 מ”ג, פעם ביום), בשילוב עם טיפול באנתרצקילינים או פלסבו בשילוב עם אנתרציקלינים.

למרות שקבוצות הטיפול והפלסבו החלו עם ממוצע מדדי Ejection Fraction דומה, מדדי EF בסיום המחקר היו נמוכים יותר בקרב חולים בקבוצת הפלסבו, בעוד שבמטופלי Carvedilol לא היתה ירידה בממוצע EF.

בדומה, במטופלי Carvedilol לא נמצא הבדל משמעותי בקוטר החדר השמאלי בסיסטולה ובדיאסטולה, אך בקבוצת הביקורת נרשמה עליה משמעותית בקוטר החדר השמאלי, הן בזמן הדיאסטולה והן בזמן הסיסטולה.

4 משתתפים מקבוצת הביקורת נפטרו, לעומת מטופל אחד מקבוצת מטופלי Carvedilol. למרות שההבדל חסר משמעות סטטיסטית, החוקרים מעלים את ההשערה לפיה ייתכן כי לשיעורי התמותה הגבוהים יותר בקבוצת הביקורת, עשויה להיות חשיבות קלינית.

הסיבה להשפעות המגנות על הלב של Carvedilol בחולים המטופלים באנתרציקלינים, אינה ידועה במלואה. אולם, ההגנה על הלב מתווכת דרך הפעילות האנטי-אוקסידנטית הפוטנטית של Carvedilol.

החוקרים מתכננים לבחון אם טיפול מניעתי ב- Carvedilol מביא לשיפור ההישרדות בטווח הארוך.

לדעת החוקרים, כל הרופאים חייבים לתת תשומת לב למניעה, אבחון וטיפול בקרדיומיופתיה על רקע טיפול באנתרציקלינים.

J Am Coll Cardiol 2006;48:2258-2262.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה