משפחה

משרד הבריאות מבקש מישראלים ששהו בלונדון במלון שבו הייתה חשיפה לחומר רדיואקטיבי להיבדק (הודעת המשרד)

משרד הבריאות יזמן בתחילת השבוע הבא את מי ששהה בתאריכים 31.10/06-2.11/06 במלון מילניום מייפיר בלונדון, לבדיקה אפידמיולוגית כדי לשלול אפשרות של חשיפה לחומר רדיואקטיבי.

בעקבות מותו של אלכסנדר ליטביננקו בלונדון, כתוצאה מהרעלה בחומר רדיואקטיבי בשם פולוניום 210, העבירו שלטונות אנגליה לישראל רשימה של אורחים ישראלים ששהו במלון בתאריכים, 31.10/06-2.11/06 על מנת לבדוק אם נחשפו לחומר.

משרד הבריאות אינו צופה שמי מהמוזמנים לבדיקה נחשף לכמויות משמעותיות של החומר ולכן גם לא צפויים לפתח תסמינים כלשהם, אולם מבקש לבדוק בצורה יסודית ומקצועית כל חשד לחשיפה אפשרית.

מאז אתמול עומד משרד הבריאות בקשר רצוף עם שלטונות הבריאות באנגליה, והבדיקה מבוצעת על פי ההנחיות ובתיאום עם הרשויות באנגליה.

באנגליה נבדקו מעל 3,000 חשודים בחשיפה, בעקבות מותו של ליטביננקו, ורק ב-8 מקרים נמצאה חשיפה, אולם ברמה לא משמעותית וללא כל תסמינים.

משרד הבריאות יפנה לכל האנשים המופיעים ברשימה שהעבירו האנגלים. כמו כן המשרד מבקש שכל מי ששהה במלון מילניום בתאריכים 31.10.06 2.11.06 יגיע ביום א’, 17.12.06 ללשכת הבריאות מחוז מרכז, בקרית הממשלה, רחוב הרצל 91, רמלה, שם יעברו תישאול ובמידת הצורך יתבקשו לבצע בדיקה הנקראת “איסוף שתן”.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של משרד הבריאות כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה