משפחה

מטה-אנליזה מאשרת כי בשר אדום קשור בסיכון לסרטן קולורקטאלי (מתוך Int J Cancer)

צריכת בשר אדום ובשר מעובד אכן קשורה בסיכון מוגבר לסרטן קולורקטאלי- כך עולה ממטה אנליזה שפורסמה בגיליון דצמבר של ה-International Journal of Cancer.

לדברי החוקרים, צריכה גבוהה של בשר אדום ובשר מעובד נמצאה קשורה לסיכון מוגבר לסרטן קולורקטאלי במחקרים אפידמיולוגיים רבים, אך הקשרים היו לרוב חסרי משמעות סטטיסטית.

במטה אנליזה של מחקרים פרוספקטיביים, השתמשו החוקרים במודלים של השפעות אקראיות לאיסוף תוצאות מ-15 מחקרים פרוספקטיביים אודות צריכת בשר אדום (7367 מקרים), ו-14 מחקרים בנושא צריכת בשר מעובד (7903 מקרים).

עבור המשתתפים בקטגוריית הצריכה הגבוהה ביותר של בשר אדום, הסיכון היחסי המסוכם לסרטן קולורקטאלי היה 1.28 יחסית לאלה שהראו צריכה מינימאלית. בנוגע לצריכת בשר מעובד, הסיכון היחסי המסוכם היה 1.20 עבור מי שהראו את הצריכה הגבוהה ביותר.

הסיכון היחסי המוערך היה 1.28 עבור תוספת של 120 גרם/יום של בשר אדום, ו-1.09 עבור תוספת של 30 גרם/יום של בשר מעובד.

נצפה קשר חיובי בין צריכה של בשר אדום ובשר מעובד ובין סרטן מעי גס וסרטן רקטום. הקשר עם בשר אדום היה חזק יותר עבור סרטן רקטום.

החוקרים מציינים כי גידולים ממאירים במעי הגס המקורב והמרוחק הם בעלי אטיולוגיות שונות. שלושה מחקרים בלבד דיווחו על תוצאות באזורים שונים במעי הגס. במחקרים אלה, צריכה גבוהה של בשר מעובד נמצאה קשורה לסיכון מוגבר לסרטן במעי הגס המרוחק, אך לא במעי הגס המקורב.

Int J Cancer 2006;119:2657-2664

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה