משפחה

קטטרים המצופים בחומר אנטי-ספטי מראים יעילות אנטי מיקרוביאלית ארוכת טווח (Antimicrob Agents Chemother)

ממחקר חדש עולה, כי קטטרים בווריד מרכזי (CVCs) הספוגים ב-gendine שומרים על יעילות אנטי מיקרוביאלית למשך 28 ימים לפחות.

החוקרים מסבירים, כי gendine הינו חומר אנטי-ספטי חדש המכיל gendine סגול ו- chlorhexidine.

התקנים וסקולריים המצופים ע”י gendine מסוגלים להפחית היצמדות חיידקים, שמלווה בגוף לעיתים קרובות בהופעת זיהומים בזרם הדם. מספר מחקרים שבדקו סוגים שונים של התקנים וסקולריים אנטי מיקרוביאלים, הראו כי השימוש בהתקנים מסוג זה מפחיתים בהצלחה את שיעור הבקטרמיות הקשורות בקטטרים.

במחקר,בדקו החוקרים בתנאי מעבדה את הפעילות של CVCs הספוגים ב- gendine ובחומרים אנטי מיקרוביאלים אחרים במניעת היצמדות של מיקרואורגניזמים לפני השטח שלהם, ואת משך הפעילות האנטי מיקרוביאלית של CVCs אלה בסרום.

קטטרים המצופים ע”י gendine הראו השפעה משמעותית על מניעת היצמדות כנגד כל האורגניזמים שנבדקו (methicillin-resistant Staph aureus, Pseudomonas aeruginosa, Candida albicans ו- C. Parapsilosis).

אף אחד מהאורגניזמים לא הופיע שוב על הקטטרים המצופים gendine, בעוד שבכל הקטטרים האחרים שנבדקו, שהיו מצופים ב- minocycline ו- rifampin/ chlorhexidine ו- silver sulfadiazine/ silver, platinum ו- carbon black, הייתה חזרה שלהם.

קטטרים המצופים ב- gendineשמרו על רמת דיכוי ממוצעת בסרום למשך 28 יום, בזמן שכל השלושה האחרים איבדו פעילות כנגד חלק מהאורגניזמים או כולם.

העובדה שהקטטרים המצופים ב-gendine עטופים ע”י חומר אנטי-ספטי ולא ע”י אנטיביוטיקה, עשויה להוכיח את עצמה כיעילה בצמצום הסיכון לפתח עמידות חיידקית למינימום.

תכנית החוקרים להמשך, היא לבחון את היעילות של קטטרים וסקולרים הספוגים ב-gendine in vivo, במודל של ארנבות.

Antimicrob Agents Chemother 2006;50:3283-3288

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה