מבחנים להערכת הכישורים הטכניים של מתמחים בכירורגיה כללית (Br J Surg.)

קשה להעריך את הכישורים הטכניים של מתמחים בכירורגיה, ולהשוותם באופן אובייקטיבי. מחקר חדש כלל בחינה מובנית, בעלת מספר תחנות, להערכת הכישורים הטכניים.

במחקר נכללו 22 כירורגים (5 מתמחים בכירורגיה בסיסית, 8 ג’ונירים, 4 סניורים, ו-5 יועצים). כל המשתתפים עברו מבחן בן 5 תחנות, להערכת הכישורים הטכניים, שכללו 3 סימולציות סינתטיות (Bowel Anastomosis, Vascular Anastomosis, Sphenofemoral Dissection), ושתי סימולציות מבוססות על מציאות-מדומה (Flexible Sigmoidoscopy ו-Laparoscopy).

באמצעות ניתוח צילומי הוידאו, וניקוד ממוחשב, העריכו החוקרים את התפקוד של כל משתתף. הציון הממוצע חושב עבור כל משתנה, והציון הסופי נקבע על-סמך סיכום ממוצעי הציונים.

מהתוצאות עולה כי עם העליה במעמד, חל שיפור משמעותי בתפקוד הכללי (p<0.001). החוקרים זיהו הבדלים משמעותיים בין מתמחים בשלבי כירורגיה בסיסית ובין ג’וניורים (p=0.019), וכן בין ג’וניורים ובין סניורים (p=0.048), אך לא בין סניורים ובין יועצים.

לסיכום, מבחן זה הצליח איפשר בין היכולות הכירורגיות, הן בין כירורגים בעלי רמת ניסיון שונה, והן בתוך אוכלוסיית המתמחים במחקר. המבחן ישים לשימוש מבחינת מסגרות הזמן הדרושות להשלמת המשימות, וכן מבחינת העלות ויעילות ההערכה המבוססת על צילומי הוידאו.

Br J Surg. 2006 Sep;93(9):1139-46.

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה