משפחה

בוטוליניום טוקסין בטוח ויעיל לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית (BJU Int)

מחקר חדש מצא כי הזרקה לתוך הערמונית של Botulinum Toxin Type A (BoNT-A), היא טיפול בטוח ויעיל בחולים סימפטומטים עם הגדלה שפירה של הערמונית (BPH), עם יתרונות הנמשכים לפחות 12 חודשים.

זריקות BoNT-A (Botox) לשלפוחית והשופכה, הוכחו כיעילות כנגד מגוון הפרעות התרוקנות. מחקרים שפורסמו לאחרונה מצאו כי הטיפולים משפיעים על נוירוטרנסמיטורים שיכולים להקל על תסמיני BPH.

במחקר הנוכחי, החוקרים מתארים את התוצאות של 41 גברים עם הגדלה שפירה של הערמונית, שאינה מגיבה לטיפול תרופתי, שטופלו ב-BoNT-A בבית חולים בטיוואן. התרופה ניתנה דרך האגן, תחת הכוונה אולטרה-סאונד טרנס-רקטאלי, במינון של 100 יחידות לנפח ערמונית של פחות מ-30 מ”ל, ומינון של 200 יחידות בנפח של מעל 30 מ”ל.

לא נרשמו תופעות לוואי בקרב אף אחד מהמטופלים.

31 גברים זכו לשיפור בתסמיני מערכת השתן התחתונה ואיכות חיים של למעלה מ-30%. יתרה מזאת, טיפול BoNT-A הוביל להתרוקנות ספונטנית ב-4 מ-5 גברים עם אצירת שתן.

למרבה הפלא, הממצאים מצביעים על כך שהיתרונות של BoNT-A לא נבעו רק מיכולתו לכווץ את הערמונית. 7 מ-12 גברים, ללא שינוי בגודל הערמונית, עדיין זכו לשיפור ניכר בשיעור הזרימה, תסמיני מערכת השתן התחתונה ואיכות החיים.

יתרונות טיפול BoNT-A נותרו לאחר מעקב של 12 חודשים.

לדברי החוקרים, ייתכן שההשפעות האינהיביטוריות על הטונוס של השריר החלק, והפרעה לפעילות הסנסורית, מהווים את ההסבר ליעילות הטיפול, בלא תלות בנפח הערמונית.

עם זאת, הם מסכימים כי דרושים מחקרים נוספים להערכת המאפיינים ההיסטולוגיים, הביולוגיה המולקולרית, וקשרי מנה-תגובה ועלות/תועלת, בכדי לבסס את המנגנון ולאשר את יתרונות הטיפול ב-BoNT-A.

BJU Int 2006;98:1033-1037.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה