משפחה

הסוכן הרוסי הורעל מחומר הנמצא בכל שאיפה של מעשן סיגריה חף מכל פעילות ריגול…(האגודה למלחמה בסרטן)

על פי עדכון שנשלח אלינו ע”י האגודה למלחמה בסרטן “פולוניום 210” חומר הנמצא בעשן הסיגריות הוא החומר הקטלני שעל פי החשד כמויות גדולות ממנו גרמו למותו של סוכן הריגול הרוסי שערק למערב, אלכסנדר ליטוויננקו. עוד סיבה להפסיק לעשן.

אלכסנדר ליטוויננקו, בן ה-43, סוכן ביון רוסי לשעבר, הורעל לאחרונה בלונדון. על פי הפרסומים, בגופו של ליטוויננקו נמצאו כמויות גדולות של פולוניום 210, חומר רדיואקטיבי. היום פורסם כי שרידים של החומר הרדיואקטיבי, החשודים כקשורים לחומר שגרם למותו של ליטוויננקו, נמצאו באתרים נוספים בהם ביקר ביום שהורעל. חקירת מותו עדיין מתנהלת והמקרה הוגדר כ”מעורר חשד”.

מתברר שלא צריך לחפש רחוק: חלקיקים מהחומר הרדיואקטיבי נמצאים בעשן הסיגריות אותו שואפים מליוני מעשנים ברחבי העולם.

עשן הסיגריה מכיל כ- 4,000 כימיקלים שונים, בהם כ- 350 חומרים רעילים שהשפעתם ניכרת במערכות גוף שונות. 43 מהם ידועים כחומרים מסרטנים. בין החומרים הידועים כגון אמוניה , נפטלין (המוכר כממית יעיל של עש בארונות הבגדים), די די טי DDT (קוטל החרקים הקלאסי), קדמיום (מתכת כבדה הנמצאת במצברים) ועוד נמצא גם קורטוב של חומר רדיואקטיבי, האיזוטופ פולוניום 210. הפולוניום הוא יסוד כימי, מתכת רדיואקטיבית המסוגל לפלוט קרינה קטלנית.

“מעשנים כבדים מכילים בריאותיהם כמות רדיואקטיביות הגדולה פי 4 בהשוואה ללא מעשנים”, מסביר פרופ’ בן-עמי סלע, יועץ האגודה למלחמה בסרטן, חבר וועדת העדכון לסרטן הריאות באגודה ומנהל המכון לכימיה פתולוגית ב”שיבא”.

“רמות גבוהות יותר של פולוניום-210 נמצא גם בדמם ובכבד של מעשנים, בבלוטות הלימפה ובמקומות נוספים. אותו יסוד רדיואקטיבי, המגיע מעשן הסיגריה, חורש רעה וחופר תחת אושיות הבריאות של גופנו, בחשאי ובהתמדה, ומפיל בנו חללים. בחלק מהמעשנים תושלם המלאכה תוך עשרות שנים”.

יש לציין כי בימים אלו דנה וועדת הכלכלה בכנסת בהצעת חוק שתחייב את חברות הסיגריות להעביר למשרד הבריאות את רשימת החומרים שמכילות הסיגריות. האגודה למלחמה בסרטן תומכת בהצעת חוק זו שיחד עם חקיקה נוספת ורחבה, תוביל לצימצום היקפי העישון ונזקיו הקשים לאוכלוסיה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה