משפחה

לגברים עם סוכרת יש סיכון נמוך יותר לחלות בסרטן ערמונית (מתוך American Journal of Epidemiology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של American Journal of Epidemiology, עולה כי לגברים חולי סוכרת מזה שנים רבות יש סיכון נמוך יותר לחלות בסרטן ערמונית.

מחקרים, שנערכו לאחרונה, הצביעו על הקשר בין סוכרת סוג 2 וסיכון נמוך יותר לחלות בסרטן ערמונית. ההיפותיזה הייתה, שלגברים עם מחלת סוכרת ארוכת טווח יש סיכון נמוך יותר לחלות בסרטן ערמונית בהשוואה לגברים לא סוכרתיים, ואילו לגברים, שאובחנו לאחרונה, יש סיכון גבוה יותר.

במחקר הנוכחי, החוקרים השתמשו במידע מ-National Health and Nutrition Examination Survey בין השנים 2001 ו-2002 על מנת להעריך את הקשר בין סוכרת ורמות PSA (prostate-specific antigen), תוך שליטה בערפלנים פוטנציאליים. סיווג הסוכרת היה על פי דיווח עצמי. כמו כן, נעשה שימוש במדידות של גלוקוז בפלזמה בצום על מנת לזהות סוכרת שלא אובחנה.

לאחר שליטה בגיל, רמות PSA ממוצעות גיאומטריות היו נמוכות ב-21.6% בקרב גברים עם דיווח עצמי של סוכרת בהשוואה לגברים ללא סוכרת. הבדל זה עלה עם השנים מאז האבחנה. לגברים, שאובחנו לפני 10 שנים ויותר, היו רמות PSA ממוצעות גיאומטריות הנמוכות ב-27.5%. לגברים עם עודף משקל, שאובחנו עם סוכרת לפני יותר מ-10 שנים, הייתה רמת PSA ממוצעת גיאומטרית מנובאת הנמוכה ב-40.8% בהשוואה לגברים במשקל תקין ללא סוכרת.

לסיכום, זה לא ברור אם רמת PSA הנמוכה בגברים סוכרתיים משקפת בדיוק את הסיכון הנמוך לחלות בסרטן ערמונית באוכלוסיית הסוכרתיים או אם הרמות הנמוכות של PSA מביאות לירידה בסבירות של קבלת workup אבחוני לזיהוי גידולי ערמונית א-סימפטומטים, כפי שהוצע עבור גברים שמנים. אם האחרון הוא הנכון, יהיה ניתן לאבחן היטב גברים סוכרתיים עם גידולים בשלב מתקדם ויהיו להם תוצאות טיפוליות לא טובות. בנוסף, לסוכרתיים עם עודף משקל יהיו גידולים בשלב מתקדם בהשוואה לגברים סוכרתיים עם משקל תקין.

Am J Epidemiol 2006;164:978-983

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה