קשר הדוק יותר בין מדדי BNP ותמותה מאי-ספיקת לב בנשים (Am J)

חוקרים משוויץ מדווחים כי הקשר בין רמות BNP (B-type Natriuretic Peptide) ותמותה מאי-ספיקת לב, חזק יותר בנשים המגיעות לחדר מיון בעקבות קוצר נשימה חריף, בהשוואה לגברים.

לדברי החוקרים, מחקרים קודמים מצאו כי רמת הסף של BNP, הדרושה לאבחון אי-ספיקת לב, בנשים עם קוצר נשימה, עשויה להיות גבוהה יותר מאשר בגברים. המשמעות היא שרמת BNP בנשים עשויה להיות גבוהה יותר מאשר בגברים, למרות שהפרוגנוזה דומה בשני המינים.

בכדי לבחון אם רמת BNP מאפשרת לסווג את החולים המגיעים לחדר מיון בעקבות קוצר נשימה, לקבוצות סיכון, החוקרים עקבו אחר 190 נשים ו-262 גברים שהגיעו עם תסמינים אלו.

לאחר 24 חודשים, שיעורי התמותה המצטברים היו זהים בנשים וגברים (38% לעומת 35%).

עם זאת, בדיקות נוספות העלו כי רמת BNP גבוהה מ-500 פיקוגרם למ”ל, העידה על סיכון גבוה פי 5.1 לתמותה בנשים. העליה המקבילה בגברים, היתה פי 1.8 בלבד. 68% מהנשים עם רמת BNP כזו, נפטרו, בהשוואה ל-46% מהגברים.

הממצאים העיקריים של המחקר מצביעים על עליה משמעותית בסיכון לתמותה בנשים, בהשוואה לגברים, עבור אותה רמת BNP. לפיכך, החוקרים מסכמים כי רופאים צריכים להיות מודעים לכך שרמת BNP גבוהה בנשים, מעלה את הסיכון לתמותה באופן משמעותי. יש לטפל בנשים אלו באגרסיביות, בכדי לצמצם את הסיכון לתמותה.

Am J 2006;48:1808-1812.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה