עישון מעלה סיכון לאסתמה בגיל העשרה (Am J Respir Crit Care Med)

ממחקר חדש עולה, כי עישון מעלה את הסיכון לאסתמה במתבגרים, בעיקר באלה ללא היסטוריה של אלרגיות.

לדברי החוקרים, על אף שחשיפה לעישון אימהי במהלך התקופה הרחמית ולעישון פסיבי קשורה להופעת אסתמה בילדות, מעט מחקרים בדקו את השפעת עישון פעיל על הופעת אסתמה במהלך גיל ההתבגרות. מחקרים פרוספקטיביים בנושא הופעת אסתמה בעישון פעיל במהלך גיל ההתבגרות עשויים להבהיר את הקשר בין עישון סיגריות קבוע והסיכון להופעה חדשה של אסתמה ולספק רציונל קצר-טווח חדש להתערבות למניעת עישון.

במסגרת המחקר השתתפו 2609 ילדים בכיתות ד’ עד ז’. המשתתפים היו ללא היסטוריה של אסתמה או צפצופים והיו במעקב מידי שנה.

עישון קבוע, שהוגדר כעישון של 7 סיגריות ביום לפחות בממוצע במהלך השבוע הקודם וכ-300 סיגריות בשנה שלפני כל ריאיון שנתי, נמצא קשור בסיכון מוגבר להופעה חדשה של אסתמה המאובחנת קלינית. בהשוואה ללא-מעשנים, ילדים שדיווחו על עישון של 300 סיגריות ומעלה בשנה היו בסיכון יחסי של 3.9 (רווח בר סמך 95%, 1.7-8.5) להופעה של אסתמה חדשה. הסיכון היה גדול יותר בילדים לא אלרגיים בהשוואה לאלרגיים. כמו כן, מעשנים קבועים שנחשפו לעישון אימהי בתקופה הרחמית היו בסיכון הגבוה ביותר לעישון פעיל (סיכון יחסי 8.8).

מגבלות המחקר כוללות הסתמכות על דיווח עצמי להערכת העישון והיעדר נתונים אודות חשיפה לעישון פסיבי.

לדברי החוקרים, ההשלכות על בריאות הציבור ממצאי המחקר הן מרחיקות לכת. לדבריהם, יש צורך במאמצים לאיזון השימוש בטבק תוך התמקדות במניעת עישון בילדים, במתבגרים ובנשים בגיל הפוריות על מנת להפחית את מספר מקרי האסתמה. הסיכון המוגבר להתפתחות מחלה כרונית מגבילה כמו אסתמה לאחר התחלת עישון קבוע עשויה לייצר מוטיבציה חדשה להימנעות מעישון בקרב מתבגרים.

Am J Respir Crit Care Med. 2006;174:1094-1100

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד

    צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד"ר אבי פנסקי, עורך אורתופדיה

    צליעה בילדים היא סיבה שכיחה לפנייה לחדרי מיון, והאבחנה המבדלת במקרים אלו רחבה למדי: הסיבה עשויה להיות מולדת, דלקתית, זיהומית, חבלתית, נאופלסטית ואידיופאתית. ד"ר פנסקי משתף מאמר מ-Pediatrics in Review הסוקר את שיטות האבחון השונות, ומוסיף מהערותיו.

  • האם טיפול ב-Semaglutide עשוי לסייע בהפסקת עישון? (Ann Intern Med)

    האם טיפול ב-Semaglutide עשוי לסייע בהפסקת עישון? (Ann Intern Med)

    בקרב חולים עם סוכרת מסוג 2 שטופלו ב- Semaglutideתועדו סיכויים נמוכים יותר לקבלת טיפול רפואי בשל תלות בטבק, בהשוואה לתרופות אחרות המשמשות לאיזון רמות הסוכר בדם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine.  ממצאי המחקר מציעים כי טיפול ב- Semaglutide עשוי לסייע במאמצים להפסקת עישון. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי […]

  • הנחיות האיגוד האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Pediatrics)

    הנחיות האיגוד האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Pediatrics)

    כוח העבודה (Joint Task Force) של האיגוד האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה עדכן את ההנחיות לטיפול ב-AD. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר מה-JAMA Pediatrics שריכז את ההמלצות העיקריות לגבי טיפול בדרמטיטיס אטופית, ומוסיף מהערותיו.

  • יתרונות בדיקות סקר של יילודים לחסר וויטמין B12 (מתוך Pediatrics)

    יתרונות בדיקות סקר של יילודים לחסר וויטמין B12 (מתוך Pediatrics)

    בדיקות סקר של יילודים לחסר וויטמין B12 עשויות להוביל לירידה של פי ארבע בסיכויי להתפתחות חסר תסמיני של הוויטמין בשנה הראשונה לחייהם, בהשוואה ליילודים שלא עברו בדיקות סקר אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מגרמניה שפורסמו בכתב העת Pediatrics. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסר וויטמין B12 עשוי לפגוע בהתפתחות יילודים, אך ההשפעה של בדיקות […]

  • אסתמה מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (J Allergy Clin Immunol)

    אסתמה מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (J Allergy Clin Immunol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology עולה כי אסתמה מלווה בסיכון מוגבר להיארעות מחלת אלצהיימר. חוקרים מטאיוואן מצאו כי בחולי אסתמה שיעורים גבוהים יותר של מחלת אלצהיימר ולכן החוקרים מוויסקונסין ביקשו כעת לבחון אם מגמה דומה קיימת בארצות הברית. המחקר כלל מדגם אקראי של 20% מהמטופלים במאגר Medicare בין השנים […]

  • נתוני עולם אמיתי תומכים בתועלת של בדיקות סקר לאוסטיאופורוזיס בנשים מבוגרות (Bone)

    נתוני עולם אמיתי תומכים בתועלת של בדיקות סקר לאוסטיאופורוזיס בנשים מבוגרות (Bone)

    במאמר שפורסם בכתב העת Bone מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר עולם-אמיתי התומכות בתועלת של בדיקות סקר לאוסטיאופורוזיס של נשים מבוגרות והפניית אלו עם אבחנה של אוסטיאופורוזיס, עם עליה משמעותית בשיעורי הטיפול והפחתת הסיכון לשברים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את שיעורי הטיפול והסיכון לשברים בנשים מבוגרות במחקר מבוסס-אוכלוסייה בו נשים עם אבחנה של אוסטיאופורוזיס הופנו […]

  • סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    קווים מנחים חדשים מציעים כי סגירה טרנסקטטרית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) עשויה להיות עדיפה על פני סגירה כירורגית בפגים עם פגות קיצונית הזקוקים להנשמה מלאכותית, כך פורסם ב-Journal of Perinatology. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה