משפחה

בדיקת PET מזהה חומרת דלקת בפלקים בעורק הקרוטיד (מתוך Journal of the American College of Cardiology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Journal of the American College of Cardiology, עולה כי בדיקת הדמיה של PET בעזרת פלואורו דאוקסי גלוקוז (FDG-PET) יכולה לשמש לזהות באופן בלתי פולשני את דרגת הדלקת בפלקים בקרוטיד.

ניתן לעשות הדמיה של ביולוגיה של פלק תוך שימוש בבדיקת ב-PET וייתכן כי יתברר שביולוגית הפלק היא גורם סיכון מנבא יותר חזק מהיצרות העורק. לדברי החוקרים, ייתכן כי הדמית PET של הפלק תתברר כדרך בעלת כוח להערכת האפקט של טיפולים חדשים המכוונים נגד מחלות טרשתיות.

מטרת המחקר הייתה לבדוק אם דלקת בעורקי הקרוטיד בבני אדם יכולה להימדד בצורה לא פולשנית בגוף תוך שימוש ב- FDG-PET בקרב 17 נבדקים עם היצרות קשה של עורק הקרוטיד, שכבר נקבע להם לעבור הסרה כירורגית של פלק העורק הקרוטיד.

סינגל ה-PET היה בקורולציה משמעותית עם צביעת מקרופאגים בפלקים, שהוסרו בזמן ההסרה הכירורגית של הפלק. הקורולציה אף הייתה חזקה יותר בין לקיחת FDG ודלקת ממוצעת (שנמדדה על ידי אחוז ממוצע של צביעת CD68). בניגוד לכך, לקיחה של FDG לא הייתה בקורולציה משמעותית עם עובי הפלק או עם אזור הפלק.

לסיכום, ממצאי המחקר הנוכחי מציעים, שמחקרים בנושא של PET של עורקי הקרוטיד יכולים לעזור בריבוד הסיכון בחולים עם לזיות א-סימפטומטיות או עם פחות היצרות על ידי זיהוי פלקים דלקתיים היכולים להיות קשורים עם סיכון גבוה יותר לאירוע קליני. על כן יש צורך במחקרים, שיעריכו את הרלוונטיות הקלינית של הדמיית פלק.

J Am Coll Cardiol 2006;48:1818-1824 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה