משפחה

החיסון להפטיטיס A עובד טוב כאשר ניתן בשילוב עם חיסוני ילדים אחרים (מתוך The Pediatric Infectious Disease Journal)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוקטובר של The Pediatric Infectious Disease Journal, עולה כי החיסון להפטיטיס A הינו בטוח ויעיל כאשר ניתן ביחד עם חיסוני ילדים אחרים לתינוקות בריאים בני שנה.

הבטיחות, האימונוגניות והיעילות של חיסון זה מציעים הזדמנות גדולה להגבלת התפשטות הפטיטיס A מתינוקות צעירים לא סימפטומים וילדים לילדים אחרים ומבוגרים.

מטרת המחקר, שבו השתתפו 617 ילדים, הייתה לבדוק האם החיסון להפטיטיס A הינו בטוח ויעיל והאם ניתן לתת אותו ביחד עם חיסוני ילדים אחרים הניתנים רוטינית.

לאחר מנה אחת של החיסון להפטיטיס A, שיעורי נוגדנים חיוביים היו 95.8% כשהחיסון ניתן לבד ו-95.5% כשהחיסון ניתן ביחד עם החיסון לחזרת-חצבת-אדמת והחיסון לווריצלה.

שיעורי הנוגדנים החיוביים לאחר מתן מנה שנייה של החיסון להפטיטיס A היו 100%, בלי תלות באם החיסון ניתן לבד או ביחד עם חיסוני הדיפטריה-טטנוס-שעלת, חיסון הפוליו האופציונאלי, חיסון החצבת-חזרת-אדמת או חיסון לווריצלה.

במהלך המחקר אירעו רק שני אירועים בלתי רצויים קליניים חמורים שניהם היו פרכוסי חום, והם נחשבו ככל הנראה קשורים לחיסון.

החוקרים מסכמים ואומרים, שממצאי המחקר תומכים במתן חיסון להפטיטיס A מוקדם בגיל שנה בלי להתחשב במצב הנוגדנים ההתחלתי להפטיטיס A. אם חיסון זה יוכנס לרוטינה של חיסוני הילדים, מחלה זו יכולה בפוטנציאל להיות קרובה להעלם מהעולם במשך הזמן.

Pediatr Infect Dis J 2006;25:912-919

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה