שיפור התקשורת בין מתבגרים והצוות הרפואי (Patient Education and Counseling )

מחקר חדש נועד לפתח, ליישם ולהעריך סמינר שנועד לסייע למתבגרים לפתח מערכת קשרים אקטיבית ועצמאית עם רופאיהם.

החוקרים נעזרו בסקרים לזיהוי צרכים (Needs-Assessment Surveys), שהופצו ע”י סטודנטים לרפואה, בכדי להודיע על פתיחת הסמינר, שהוכנס כחלק מתכנית הלימודים של תלמידי בתי ספר תיכוניים, בונקובר, קנדה.

במהלך תקופה של 6 שנים, נערכו 64 סמינרים, שוהעברו ע”י 181 סטודנטים לרפואה, בהם השתתפו 1,651 תלמידי תיכון משישה בתי ספר.

הסמינרים ברי ביצוע, מקובלים ויעילים, ותרמו לכל הקבוצות המעורבות בנושא בית הספר לרפואה, מנהלי בית הספר, הסטודנטים לרפואה, המורים והתלמידים בבתי הספר התיכוניים. הסמינר סיפק מודל להעברת נושאי חינוך רפואי למתבגרים בקהילה, בבתי ספר תיכוניים.

חינוך מתבגרים באשר לחשיבות מערכת התקשורת בין רופא ומטופל, מעודדת אותם לקחת אחריות על מצבם הבריאותי, ומהווה אלטרנטיבה לחינוך רפואי המועבר בצורה ישירה.

Patient Education and Counseling , Volume 60, Issue 2, August 2006, Pages 189-192

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה