משפחה

האם יש צורך בשתי מנות חיסון לשפעת בילדים גדולים לא-מחוסנים? (J Infect Dis)

ממחקר חדש עולה כי בילדים בגילאי 5-8, שמעולם לא קיבלו חיסון לשפעת, שתי מנות TIV (Trivalent Inactivated Influenza Vaccine), הן אימונוגניות יותר ממנה אחת.

לדברי החוקרים, מחקרים קודמים תומכים במתן שתי מנות של החיסון ביילודים וילדים קטנים,אך הצורך בשתי מנות חיסון בילדים גדולים יותר אינו ידוע.

החוקרים בחנו את הערך המוסף של מתן מנת חיסון שניה ב-222 ילדים שלא חוסנו מעולם, בגילאי 5-8.

בילדים שהיו Seronegative בתחילת המחקר, שיעורי תגובת הנוגדנים לאחר מנה אחת היו נמוכים. מצד שני, לפחות 95% מהילדים שהיו Seropositive בתחילת המחקר, פיתחו רמת נוגדנים מגינה לשלושת האנטיגנים של החיסון, לאחר מנה אחת בלבד.

ללא קשר למצב בתחילת המחקר, שיעור הילדים עם רמת נוגדנים תקינה כנגד כל אחד מהאנטיגנים, היה גבוה יותר באופן משמעותי לאחר שתי מנות חיסון, בהשוואה למצב לאחר מנת חיסון בודדת.

מניתוח רב-משתנים עולה כי הטיטר בתחילת המחקר כנגד אנטיגן ספציפי היה הפקטור המנבא החזק ביותר לרמת נוגדנים מגנה כנגד האנטיגן.

כל קבוצות הגילאים קיבלו היטב את החיסון שכלל שתי מנות.

לסיכום, למיטב ידיעתם של החוקרים, מדובר במחקר הראשון שהשווה את האימונגניות והריאקטוגניות של מנת TIV אחת עם שתי מנות TIV, בקבוצת הגילאים הזו, ואישר את ההמלצות של ACIP ו-AAP למתן שתי מנות TIV בילדים מתחת לגיל 9 שנים, שקיבלו את החיסון בפעם הראשונה.

חיסון הכולל שתי מנות הוא השיטה הטובה ביותר למניעת מחלת שפעת בילדים קטנים. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים לשפר את יישום חיסון בשתי מנות, בילדים מתחת לגיל 9 שנים, שלא חוסנו מעולם.

J Infect Dis 2006;194:1032-1039.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה