Duloxetine נמצא יעיל בטיפול ב- DPNP (מתוך Neurology)

ממחקר חדש עולה, כי duloxetine הינו יעיל בהקלת כאב בחולי סוכרת הסובלים מכאבים עקב נוירופתיה פריפרית (diabetic peripheral neuropathic painDPNP).

ידוע כי סרוטונין (5-HT) ונוראפינפרין (NE) מעורבים בהולכת הכאב דרך מסלולים מעכבים יורדים במוח ובחוט השדרה. מטרת המחקר הייתה להעריך את יעילותו של duloxetine, המעכב ספיגה חוזרת של 5-HT ו- NE, בהפחתת הכאב בחולים הסובלים מ- DPNP.

במסגרת המחקר, שהיה בעל סמיות כפולה, חולים עם DPNP, שלא סבלו מדיכאון, חולקו באקראי לטיפול ב- duloxetine 60 מ”ג פעם ביום, duloxetine 60 מ”ג פעמיים ביום, או לפלצבו למשך 12 שבועות. התוצאה העיקרית שנבדקה הייתה ממוצע הניקוד השבועי של חומרת כאב ממוצע ב-24 שעות באמצעות הסקלה על-שם Likert.

שתי הקבוצות שטופלו ע”י duloxetine הדגימו שיפור ב- DPNP והראו פעולה מהירה שהתחילה, בניגוד לפלצבו, כבר בשבוע הראשון. עבור כל המדדים המשניים לכאב (פרט לאלודיניה), השינויים הממוצעים הראו יתרון ברור ל- duloxetine על פני פלצבו, כאשר לא נמצא הבדל משמעותי בין טיפול של 60 מ”ג ביום ו-60X2 מ”ג ביום. Clinical Global Impression of Severity וכן Patient’s Global Impression of Improvement הראו שיפור גדול יותר בחולים שטופלו ב- duloxetine בהשוואה לקבוצת הפלצבו.

Duloxetine לא הראה השפעה  על איזון הסוכרת, ושני המינונים היו בטוחים לשימוש.

לסיכום, המחקר מאשר ממצאים ממחקרים קודמים שהראו כי Duloxetine בשני המינונים הינו יעיל ובטוח לשימוש ב- DPNP.

לתקציר ב- docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה