מגן אלקטרומגנטי עשוי להחליש כאב פאנטום (מתוך J Pain Symptom Manage)

מכשיר חדש, המורכב מסיליקון הקלוע עם מגן אלקטרומגנטי נמצא יעיל בהפחתת כאב פאנטום בקטועי איברים- כך עולה ממחקר שפורסם בגיליון אוקטובר של Journal of Pain and Symptom Management.

על-פי דיווחי היצרןMedi Ltd , השפעות אלקטרומגנטיות עשויות להיות הסיבה לכאב פאנטום בגפה. כתוצאה מהקטיעה, החולה עלול לדמיין את קצות העצב ככבלים עם סוף חופשי, כאשר השפעות אלקטרומגנטיות מגרות את קצה העצב ומפיקות כאב.

לטענת החברה, המכשיר מפריע להעברת התחושה שמגרה את קצות העצבים בשארית הגפה שנותרה, וכן מסייע להסיט חשמל סטטי, הנובע מתנועה או מהליכה, בתושבת התותבת.

במסגרת המחקר, שהיה אקראי ובעל סמיות כפולה, השתתפו 30 קטועי רגליים. במשך תקופה של שבועיים לבשו המשתתפים את המכשיר עם המגן האלקטרומגנטי, ובמשך שבועיים נוספים לבשו את אותו מכשיר אך ללא המגן האלקטרומגנטי (פלצבו). במהלך שתי תקופות המבחן, תיעדו המשתתפים את דרגת כאב הפאנטום שחשו שש פעמים ביום.

לדברי החוקרים, 22 החולים שהשלימו את המחקר היו מבוגרים, שסבלו מכאב פאנטום בדרגה של 3 ומעלה בסקלה של 0-10 למשך 10 ימים לפחות בכל חודש.

דיווחי החולים הראו, כי שני המכשירים הפחיתו כאב ביחס לנקודת ההתחלה, מה שמצביע על כך שכיסוי הסיליקון לבדו מקל את הכאב. אולם, כיסוי הסיליקון בשילוב עם המגן האלקטרומגנטי הפחית משמעותית את הכאב(p < 0.001) ואת הכאב המקסימאלי (p = 0.031), בהשוואה לפלצבו.

החוקרים הציעו מספר מנגנונים שבאמצעותם המגן האלקטרומגנטי עשוי להפחית כאב, כגון חסימה של השפעת אימפולסים אלקטרומגנטיים זמניים נמוכי-משרעת וחיכוך עם מסות באוויר.

לדברי החוקרים, מחקרים שיעוררו במכוון כאב פאנטום ע”י אימפולסים אלקטרומגנטיים חלשים עשויים לעזור להבהיר מנגנון פעולה זה.

J Pain Symptom Manage 2006;32:352-360

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה