משפחה

שילוב צפלוספורין-טטרציקלין הוא הטוב ביותר לטיפול בספטיסמיה מ- Vibrio vulnificus (מתוך Archives of Internal Medicine)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי השילוב של צפלוספורין מדור שלישי וטטרציקלין מהווה קרוב לוודאי את הגישה הטובה ביותר לטיפול בספטיסמיה מ- Vibrio vulnificus (V. vulnificus septicemia). המחקר פורסם בכתב העת הארכיב לרפואה פנימית (Archives of Internal Medicine).

מספר מחקרים הניבו המלצות שונות לטיפול אנטיביוטי יחיד או משולב ב- V. vulnificus septicemia , הסבירו החוקרים, אבל בנוגע לשאלה האם טיפול כלשהו משפר את שיעורי התמותה הגבוהים במטופלים עם ספסיס מ-V. vulnificus עדיין אין תשובה ברורה.

החוקרים בדקו את התפקיד של חומרים רשומים נגד חיידקים באופן כללי, ובייחוד את התועלת התרפיוטית של שילוב דור שלישי של צפלוספורינים וטטרציקלין או אנלוג שלו, ב-93 מטופלים עם V. vulnificus septicemia.

בקרב מטופלים שלא פיתחו hemorrhagic bullous necrotic cutaneous lesions (HBNCLs), שוק בהגעה למרכז הרפואי היה גורם הסיכון הבלתי תלוי היחיד לקטלניות, דיווחו החוקרים.

גורמי סיכון לקטלניות בקרב מטופלים שפיתחו HBNCLs כללו שוק ספטי בהגעה למרכז הרפואי, התערבות ניתוחית מאוחרת ולויקוציטוזיס פריפרית.

בניתוח מרובה משתנים, השימוש בשילוב דור שלישי של צפלוספורינים וטטרציקלין או אנלוג שלו הפחית בצורה בלתי תלוייה את הסיכון לתמותה בערך ב-96% במטופלים שפיתחו HBNCLs.

בניגוד לכך, ציינו החוקרים, לשילוב צפלוספורינים מדור ראשון או שני ואמינוגליקוזידים הייתה השפעה שלילית על התמותה.

החוקרים סיכמו באומרם כי המידע שנחשף במחקר זה הינו חשוב ביותר בקביעת הטיפול הדפיניטיבי ב- V. vulnificus septicemiaחמורה, או הטיפול האמפירי בחשד ל- V. vulnificus septicemia.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה