משפחה

Bosentan יעיל בטיפול ביתר לחץ ריאתי כתוצאה מחלת רקמת חיבור (מתוך Ann Rheum Dis)

טיפול ב- bosentan (אנטגוניסט לרצפטור אנדותלין 1) בטוח ויעיל בהאטת התקדמות המחלה בנבדקים עם יתר לחץ ריאתי עורקי (PAH) כתוצאה מ-CTD (מחלת רקמת חיבור).

בשני מחקרים חשובים, שכללו אוכלוסייה מעורבת של חולי PAH, טיפול ב- bosentan שיפר את תוצאות המחלה בהשוואה לפלצבו, אך לא בוצעה אנליזה לעומק בתת קבוצה של נבדקים עם PAH משנית ל-CTD.

במחקר הנוכחי, שפורסם במהדורת אוקטובר של The Annals of the Rheumatic Diseases, החוקרים ניתחו מידע מ-66 נבדקי PAH/CTD, שהשתתפו במחקרים. תקופות המעקב במחקרים היו 12 ו-16 שבועות.

נבדקים, שטופלו ב- bosentanלא הראו שינוי במרחק ההליכה למשך 6 דקות (המשתנה העיקרי שנמדד) במהלך תקופות המחקר. בניגוד לכך, ירידה של 2.6 מטר במרחק נראתה בקרב נבדקים, שקיבלו פלצבו. גם הזמן עד להרעה קלינית נדחה עם טיפול ב- bosentan.

64 נבדקים קיבלו bosentan בשלב נוסף של תווית פתוחה עם משך ממוצע טיפולי של 1.6 שנים. מספר נבדקים טופלו ב- epoprostenol במהלך או לאחר הפסקת הטיפול ב- bosentan. שיעורי ההישרדות לאחר שנה ולאחר שנתיים היו 85.9% ו-73.4% בהתאמה. שיעורים אלה היו גבוהים יותר בהשוואה לשיעורים, שדווחו בעבר בנוגע לנבדקי PAH/CTD שלא קיבלו טיפול.

החוקרים מסכמים ואומרים כי הניתוח מציע כי טיפול קו ראשון ב- bosentan עם תוספת לאחר מכן של טיפולי PAH אחרים, אם יש צורך בכך, הינו בטוח לשימוש בטווח ארוך ויכול להיות לו אפקט חיובי על התוצאה. יש לציין כי יש צורך במחקרים נוספים בנושא.

Ann Rheum Dis 2006;65:1336-1340

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה