משפחה

Rituximab יעיל לטיפול בחולי RA לאחר כישלון טיפול ב-Anti-TNF (מתוך Arthritis Rheum)

ממחקר חדש עולה כי Rituximab, נוגדן מונוקלונאלי כנגד CD20 על תאי B, הינו טיפול יעיל בחולי RA (Rheumatoid Arthritis), שאינם מגיבים לטיפול ב-anti-TNF.

לאור תוצאות המחקר, חולים שאינם מגיבים למעכבי TNF, הינם מועמדים מתאימים לטיפול ב- Rituximab. החוקרים ערכו מחקר בשלב III לבחינת היעילות והבטיחות של Rituximab בחולים עם RA פעילה, שלא הגיבו היטב לטיפול בלפחות תרופה אחת ממעכבי TNF. כל המשתתפים במחקר טופלו ב-Methotrexate.

מספר גדול יותר משמעותית של מטופלי Rituximab (51%) ממטופלי פלסבו (18%) השיגו תגובה ACR20 לאחר 24 שבועות. גם שיעור המטופלים שהשיגו תגובה ACR50 ו-ACR70, היו גבוהים יותר משמעותית בקבוצת מטופלי Rituximab.

תוצאות הטיפול ב- Rituximab היו טובות יותר באופן משמעותי , בהשוואה למטופלי פלסבו, כבר בשבוע 8. בשבוע 24 נרשמה מגמת ירידה בהתקדמות הרדיוגרפית של הנזק המפרקי בקרב מטופלי Rituximab.

כצפוי, טיפול ב- Rituximab הביא לירידה מהירה ומלאה בתאי B עם CD19 בפריפריה. למרות הירידה, לא היו סיבוכים זיהומיים נלווים.

שיעורי תופעות הלוואי היו דומים בעקבות טיפול ב- Rituximab או בפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים, כי הפרופיל הבטיחותי של עירוי אחד או שניים, הוכח היטב, ודומה לטיפול ביולוגיים אחרים מבחינת הסיבוכים הזיהומיים, אעפ”י שעדויות ראשוניות מצביעות על ירידה קטנה יותר בזיהומים אופורטוניסטים. החוקרים עדיין מעוניינים להמתין לתוצאות מעקב ארוך יותר במספר גדול יותר של חולים, בכדי לקבוע אם מדובר בטיפול שניתן לתת בצורה חוזרת לאורך שנים.

Arthritis Rheum 2006;54:2793-2806.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה