משפחה

משחת Tacrolimus לא משפיעה על תגובה אימונית לחיסון (מתוך Archives of Disease in Childhood)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוקטובר של Archives of Disease in Childhood, עולה כי בילדים עם אטופיק דרמטיטיס טיפול ב-tacrolimus לא משפיע על התגובה האימונית לחיסון כנגד מנינגוקוק מקבוצה C.

קיימת דאגה האומרת, שמתן ארוך טווח של אימונומודולטורים לטיפול באטופיק דרמטיטיס יכול לגרום לדיכוי חיסוני סיסטמי. על מנת להגביר את הידע בנוגע לתגובה האימונית לחיסון בילדים עם אטופיק דרמטיטיס המטופלים באימונומודולטורים מקומיים, החוקרים בדקו אם מתן של hydrocortisone או משחת tacrolimus משפיעה על התגובה האימונית לאחר חיסון כנגד מחלת מנינגוקוק מקבוצה C.

במחקר, שארך 7 חודשים, ילדים בני 2 עד 11 עם אטופיק דרמטיטיס בינונית ועד חמורה חולקו רנדומאלית לקבל משחת tacrolimus (21 ילדים קבוצת 0.03% TAC-O) או משחת hydrocortisone (111 ילדים). קבוצת TAC-O קיבלה TAC-O פעמיים ביום למשך 3 שבועות ולאחר מכן פעם ביום עד הפינוי מהגוף. קבוצת ה- hydrocortisone קיבלה משחת 1% hydrocortisone acetate לצוואר ולראש ומשחת 0.1% hydrocortisone butyrate לגוף ולגפיים, פעמיים ביום למשך שבועיים, כאשר לאחר מכן ניתן hydrocortisone acetate פעמיים ביום לכל האזורים המושפעים.

הנבדקים חוסנו עם חיסון המצומד לחלבון כנגד מנינגוקוק מקבוצה C לאחר שבוע, והם “אותגרו” עם רמה נמוכה של חיסון פוליסכרידי מנינגוקוקלי לאחר 6 חודשים. קבוצת הביקורת כללה 44 ילדים ללא אטופיק דרמטיטיס, שקיבלו את החיסון הראשוני ואת המנה הנוספת. הנבדקים וקבוצת הביקורת הוערכו בנקודת ההתחלה, לאחר שבוע, ולאחר 5, 6 ו-7 חודשים. המשתנה העיקרי, שנמדד היה אחוז הנבדקים עם טיטר נוגדן בקטריציידלי בסרום של 8 בשבוע ה-5.

שיעור התגובה או אחוז הנבדקים עם טיטר נוגדן בקטריציידלי בסרום של 8 היה 97.5% (רווח בר סמך : 97.3-100) בקבוצת TAC-O, 99.1% (רווח בר סמך : 94.8-100) בקבוצת hydrocortisone ו-97.7% (רווח בר סמך : 93.3-100) בקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים ואומרים כי התגובה האימונית לחיסון כנגד מנינגוקוק מקבוצה C בילדים עם אטופיק דרמטיטיס המקבלים משחת tacrolimus או hydrocortisone הייתה זהה. מתן המשחה לא משפיע על התגובה המיידית לחיסון, על יצירת זיכרון אימוני או על חיסון תאי או חיסון הומורלי.

Arch Dis Child. 2006;91:905-910

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה