משפחה

החשיבות הפרוגנוסטית של Cyclin A בחולי סרטן קיבה (International Journal of Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון 15 באוקטובר של International Journal of Cancer, עולה כי ביטוי-יתר של Cyclin A הוא פקטור מנבא לפרוגנוזה גרועה בחולי סרטן קיבה.

לדברי החוקרים, מחקרים קודמים קשרו בין אימונוריאקטיביות גבוהה של Cyclin A, עם התקדמות מגוון סרטנים, כולל Squamous Cell Carcinoma של הושט, וסרטן המעי הגס והרקטום. אולם, קיימת מחלוקת באשר לחשיבות הפרוגנוסטית שלו.

בכדי לבחון את חשיבות משפחת החלבונים הנ”ל במקרים של סרטן קיבה, החוקרים בחנו את דגימות הרקמה של 342 חולים עם מחלה מאושרת בבדיקה היסטולוגית. הם גם בחנו את רמות HuR, פקטור הקשור ומייצב mRNA, הקשור בפרוגנוזה גרועה במספר ממאירויות.

סה”כ, ב-55% מכלל תאי הסרטן נמצאה עדות ל-Cyclin A בגרעין. בנוסף, ב-40% מהדגימות נמצאה אימונוריאקטיביות ציטופלזמטית ל-HuR, וב-88% זוהתה אימונוראקטיביות של הגרעין.

ביטוי Cyclin A קשור בביטוי HuR ציטופלזמטי, ועם גורמים אחרים כגון גיל מתקדם, ומיקום פרוקסימלי של הגידול. הביטוי מלווה גם בממצאים המשקפים את התכונות האגרסיביות של המחלה, דוגמאת שלב מתקדם, חדירה של הגידול וגרורות לבלוטות.

החוקרים מסמכים וכותבים כי Cyclin A הוא פקטור פרוגנוסטי בלתי-תלוי, המלווה בירידה בסיכויי ההישרדות ומדדים פתולוגיים בחולי סרטן קיבה. הם מעלים את האפשרות ש-HuR הוא אחד הגורמים האחראיים לביטוי Cyclin A.

Int J Cancer 2006;119:1897-1901.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה