טיפול ב- Rosiglitazone יעיל במניעת סוכרת

תוצאות של מחקר DREAM מצביעות על כך, שטיפול ב- rosiglitazone יעיל כאסטרטגיית מניעת סוכרת. יש לציין כי אחד החוקרים במחקר טען כי שינוי סגנון החיים יכול להיות מאומץ כאסטרטגיית מניעה לפני ששוקלים טיפול תרופתי.

תרופה זו היא חומר נוסף, שאפשר להכניס לארגז הכלים ולארסנל שלנו, שכבר כולל תרופות, כגון metformin ו- acarbose. Rosiglitazone, שהוא thiazolidinedione, מאושר לטיפול בהיפרגליקמיה בחולים עם סוכרת סוג 2.

תוצאות של המחקר, שכלל 5269 חולים, ואשר העריך את הכוח של Rosiglitazone במניעת סוכרת סוג 2 בחולים עם סיכון גבוה למצב, הוצגו בפגישה השנתית של Canadian Diabetes Association (CDA)/Canadian Society for Endocrinology and Metabolism (CSEM).

המחקר מצא, שמינון יומי של 8 mg של Rosiglitazone, שניתן ל-2365 חולים, הביא ל-306 מקרי סוכרת או מקרי תמותה (11.6%) בהשוואה ל-686 מקרי סוכרת או מקרי תמותה (26.0%) ב-2634 חולים, שקיבלו פלצבו, ההבדל היה משמעותי סטטיסטית מאוד ב- P < .0001. במונחים של השגת רמות גליקמיות תקינות, 1330 חולים (50.5%) בקבוצת Rosiglitazone ו-798 (30.3%) בקבוצת הפלצבו השיגו רמות גליקמיות תקינות, גם הבדל זה היה משמעותי סטטסיטית. חציון תקופת המעקב היה 3 שנים.

שתי הקבוצות היו דומות במונחים של שיעורים של אירועים קרדיווסקולרים, אך השכיחות של CHF (אי ספיקת לב) הייתה גדולה יותר בקבוצת החולים, שקיבלו Rosiglitazone, כאשר 14 חולים, שקיבלו Rosiglitazone (0.5%) בהשוואה ל-2 חולים, שקיבלו פלצבו (0.1%) פיתחו CHF (P = .01).

מטרת המחקר הייתה לברר אם Rosiglitazone מונע סוכרת. החוקרים טוענים כי הם הראו, ש- Rosiglitazone אכן מונע סוכרת. בעצם, Rosiglitazone מנע סוכרת ב-50% במהלך 3 שנות המחקר. ידוע כי תזונה ופעילות גופנית גם יכולים להוריד את הסיכון לסוכרת באופן ממשי. אם חולים יעשו שינויים בתזונה ובפעילות הגופנית שלהם, והם עדיין בסיכון גבוה לפתח סוכרת, אז יש לשקול לתת טיפול תרופתי.

המחקר הבהיר כי Rosiglitazone יעיל בהורדת רמות הגלוקוז בדם בחולים אלה. בעצם מה שעושים בעזרת תרופה זו זה לטפל בפרטים פרה-סוכרתיים.

יש לציין כי קיימות מספר רעילויות הקשורות ל- Rosiglitazone, אשר הופכות את התרופה ללא אטרקטיבית לחלוטין עבור החולים. תופעות לוואי הקשורות לטיפול ב- Rosiglitazoneכוללות עליה במשקל ואי ספיקת לב. על כן החולה צריך לשקול תופעות לוואי אלה לפני שהוא מתחיל ליטול את התרופה.

הממצא ש-798 מתוך 2634 חולים, שקיבלו פלצבו, השיגו רמות גליקמיות תקינות במהלך המחקר, תומך בעובדה, שרופא יכול לבחור לנטר חולים פרה סוכרתיים לפני שהוא רושם להם טיפול תרופתי.

המחקר הראה כי כמעט שליש מהחולים, שקיבלו פלצבו, נרמלו את רמות הסוכר בדמם. בהינתן ממצאים אלה, החוקרים טוענים כי האינסטינקטים שלהם כרופא הם לייעץ על שינוי בתזונה ובפעילות הגופנית לפני התחלת טיפול ב- Rosiglitazone.

החוקרים תיארו את העלייה במשקל, שקרתה במחקר בקרב חולים, שקיבלו Rosiglitazone, כבטוחה היות והיא ממוקמת לירכיים ולא לבטן. משקל הגוף הממוצע עלה ב-2.2 קילו בקבוצת ה- Rosiglitazone בהשוואה לקבוצת הפלצבו (P < .0001). העלייה במשקל הייתה קשורה עם יחס נמוך יותר של מותניים-ירכיים (P < .00019 בגלל עלייה בהיקף הירכיים של 1.8 ס”מ וחוסר בעליה בהיקף המותניים.

לדברי החוקרים הטבע רוצה, שנאגור שומן בירכיים, Rosiglitazone מעלה את יכולת האגירה של הגוף במקומות בריאים. יותר טוב לאגור שומן בירכיים ולא במקום, שהוא יכול לעשות נזק, כמו בבטן.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה