משפחה

אספירציה של קריש לפני ביצוע אנגיופלסטיקה ראשונית לטיפול ב-MI משפרת רה-פרפוזיה (מתוך J Am Coll Cardiol)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוקטובר של American College of Cardiology, עולה כי בחולים עם MI עם עליות ST, אספירציית קריש עם קתטר מיוחד לפני PCI (percutaneous coronary intervention) יכולה לשפר רה-פרפוזיה מיוקרדיאלית.

במהלך PCI, חומר תרומבוטי בכלי המטרה יכול להוות מקור לאמבולי דיסטלית יותר, דבר הגורם לירידה בפרפוזיה ואף לאוטם אפשרי. לכן, הסרה של החומר לפני ה-PCI יכולה, בתיאוריה למנוע את הופעת הבעיה.

במחקר DEAR-MI השתתפו 148 נבדקים, שחולקו רנדומאלית לעבור PCI עם או ללא ביצוע של אספירציית קריש לפני כן.

אספירציית הקריש נעשתה בעזרת קתטר פרונטו, שהוא קתטר עם חלל כפול. הקריש מוסר על ידי אחד החללים ואילו החלל הקטן יותר משמש מקום אכסון לחוט המתכת.

מגוון תוצאות מעבדתיות ואנגיוגרפיות מצביעות על כך, שפרפוזית המיוקרד השתפרה כאשר בוצעה אספירציית קריש לפני ה-PCI. לדוגמא, שיעורי רזולוציית סגמנט ST בקבוצת האספירצייה ובקבוצה, שלא עברה אספירצייה היו 68% ו-50% בהתאמה (p < 0.05).

רק 3% מהחולים, שעברו אספירציית קריש, לא הראו זרימה מחדש בהשוואה ל-15% בקבוצה, שעברו PCI רגיל. יתר מכך, יצירת אמבולי לאחר אנגיוגרפיה הופחתה משמעותית עם ביצוע אספירציית קריש לפני ה-PCI (5% מול 19%). לא נראו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות באירועים הקליניים, שקרו במהלך האשפוז.

החוקרים מסכמים ואומרים כי התוצאות מציעות כי אספירציית קריש בעזרת קתטר פרונטו יכולה להיות מבוצעת בבטיחות לפני PCI והוא קשור לשיפורים ברה פרפוזיה למיוקרד. יש צורך במחקרים רנדומאליים גדולים כדי להראות, שיתרונות אלה מתורגמים לשיפורים משמעותיים בתוצאות הקליניות.

J Am Coll Cardiol 2006;48:1552-1559

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה