משפחה

Enfuvirtide יעיל כטיפול הצלה בחולי HIV שהתנסו בטיפולים רבים (מתוך J Med Virol)

ממצאים ממחקר קטן מציעים כי enfuvirtide (מעכב איחוי, נקרא בעבר T-20) הוא אופציה טיפולית יעילה עבור חולי HIV, שהתנסו בטיפולים מסוגים שונים.

בעוד שתוצאות המחקר מצביע על enfuvirtide כבעל תפקיד כטיפול הצלה, החוקרים מזהירים כי מוטציות הגורמות לעמידות ל- enfuvirtide עלולות להתפתח במהירות בהיעדר שליטה ויראלית, דבר המאשר ש- enfuvirtide צריך להירשם ביחד עם חומר רקע פעיל.

במחקר, שפורסם במהדורת אוקטובר של Journal of Medical Virology, החוקרים העריכו את התוצאות הוירולוגיות והאימונולוגיות של 18 חולי HIV, שטופלו ב- enfuvirtideלמשך תקופה של שלושה חודשים לפחות.

לאחר שלושה חודשים, ל-11 מהחולים היו רמות HIV RNA של מתחת ל-400 עותקים ל-ml, כולל 8 חולים עם רמות מתחת ל-50 עותקים ל-ml.

עשרה חולים קיבלו טיפול ב- enfuvirtide לתקופה ארוכה מ-12 חודשים. שישה מהחולים המשיכו להיות בעלי רמות HIV RNA של מתחת ל-50 עותקים ל-ml. חציון העלייה של ספירת תאי CD4 היה 159 תאים למיקרו ליטר.

באופן כללי Enfuvirtide  נסבלה טוב ואף אחד מהחולים לא הפסיק להשתמש בתרופה בשל תופעות לוואי, אך חמישה חולים הפסיקו את השימוש בתרופה בשל כישלון וירולוגי.

החוקרים מסכמים ואומרים כי מוטציות היוצרות עמידות ל- enfuvirtideנראו בשל שבעת החולים, שהיו עם שכפול ויראלי. בנוסף, לחולה אחת הייתה מוטציה חדשה בשם A50V, שיצרה תנגודת לתרופה.

J Med Virol 2006;78:1312-1317

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה