משפחה

למרות תוצאות רבעוניות מצויינות פייזר מצהירה על תכנית קיצוצים בהוצאות (Firstword)

חברת פייזר פירסמה בסוף השבוע את תוצאות הרבעון השלישי של 2006 לפיהן הרווח הרבעוני הגיע ל-3.36 מיליארד $, וזאת בהשוואה ל-1.59 מיליארד $ ברבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה, למרות התוצאות המצויינות, כי בכוונתה לבצע תכנית קיצוצים חדשה בהוצאות החברה.

היקף ההכנסות של פייזר גדל ברבעון האחרון ב-9% והסתכם ב-12.28 מיליארד $, מעל תחזיות האנליסטים. מכירות ליפיטור ממשפחת הסטטינים גדלו ברבעון זה ב-15% והגיעו ל-3.3 מיליארד $, ומכירות סלברה (נוגד דלקות מקבוצת חוסמי COX-2 ) צמחו ב-20% לסך של 537 מיל’ $ לאחר קמפיין פירסומי שנערך לתכשיר ברבעון השני. מכירות הויאגרה עלו ב-10% לסך של 423 מיל’ $ וליריקה הגיע למחזור של 340 מיל’ $ ברבעון זה, והתכשיר צפוי לחצות את קו המיליארד $ מכירות בשנת 2006.  לעומת זאת, בעקבות תחרות גנרית התכשיר נוגד הדיכאון לוסטרל ירד ב-43% במכירות הרבעון.

מנכ”ל החברה, ג’פרי קינדלר אמר ש”אנו בוחנים באופן מעמיק את נושא ההוצאות, ובשנת 2007 אנו מתכננים ליישם תכנית חדשה של הפחתת הוצאות שמטרתה להביא לקיצוץ של מעבר ליעד החיסכון ל-2008 בסך 4 מילילארד $”. קינדלר הוסיף שהחברה צופה שהיקף הההכנסות ב-2007 ו-2008 יהיה דומה לזה של 2006, היקף נמוך יותר מזה שנצפה בעבר ושהצביע על גידול צנוע. פייזר צופה חידוש בגידול בהכנסות בשנת 2009 לאור כניסת תכשירים חדשים המתוכננים להכנס לשוק, ואשר יפצו על הירידה הצפוייה מאיבוד פטנט של תכשירים גדולים.

האנליסטים השונים משבחים את פייזר על התוצאות המרשימות של הרבעון ועל היערכותה מבעוד מועד לקיצוצים לאור הקיפאון הצפוי בגידול בהכנסות בשנתיים הקרובות.

לדיווח ב-firstword

הערת המערכת: זה כנראה מה שעושה חברה גדולה למצליחה כל כך…לצאת בהצהרה על קיצוצים ותחזית לקיפאון בהכנסות יחד עם פירסום תוצאות כל כך מרשימות הוא צעד מרשים ורציני שלא בטוח שכל חברה הייתה נוהגת כך. נראה שהאיום הגדול ביותר על פייזר הוא הגנריקה הצפוייה לתכשיר מס’ 1 שלה, הליפיטור, המהווה כרבע מכלל ההכנסות, וההיערכות מבחינת ההוצאות היא על רקע צפי לירידה משמעותית בהכנסות מתכשיר זה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה