משפחה

ממשלת גרמניה החליטה לא לסבסד תרופות להרזיה ואינסולין בשאיפה

חברות הביטוח הרפואי בגרמניה הודיעו כי לא יסבסדו את עלות הטיפול ב-Sanofi-Aventis’s Acomplia, המשמש להרזיה, וכי לא ימליצו לרופאים לרשום את הצורה היקרה של אינסולין בשאיפה, המיוצרת ע”י Pfizer.

Germany’s Joint Committee (G-BA), גוף של פיקוח עצמי המורכב מרופאים ומחברות ממשלתיות של ביטוח רפואי, הצהיר לאחרונה כי סיווג את Acomplia כתרופה של “אורח-חיים”. לדבריו, ההחלטה הביאה לחקיקת חוק הקובע כי עלות תרופות לשם דיאטה, שליטה על תיאבון או ירידה במשקל אינה צריכה להינשא על כתפי מערכת הבריאות הגרמנית.

ה- G-BA הוסיף ואמר כי לא ימליץ לרופאים לרשום Exubera, תרסיס אינסולין בשאיפה, שלדברי Pfizer הוא נוח יותר לשימוש בחולי סוכרת יחסית לטיפול המסורתי בהזרקה של התרופה. לדברי G-BA, Exubera היא בעלת יעילות זהה לזו של אינסולין הניתן בהזרקה, אך מחירה גבוה פי חמישה.

תרופות נוספות של “איכות חיים” שחברות הביטוח הרפואי בגרמניה קבעו לא לסבסד כוללות טיפול באימפוטנציה, הפרעה בזקפה, נשירת שיער ותרופות להפסקת עישון.

דוברה של חברת Sanofi-Aventis בגרמניה טען בתגובה כי הוא אינו מסכים עם הסיווג של Acomplia, וכי אם החלטת ה- G-BA תאושר ע”י משרד הבריאות הגרמני תוך 60 יום, אזי החברה תשקול נקיטת צעדים משפטיים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה