משפחה

חשיבות מחשבי כף יד בניטור שעות העבודה של סטודנטים במחלקות כירורגיות (Am J Surg.)

תוכנה חדשה פותחה למחשבי כף-יד (PDA), במטרה להעריך את ההיענות למגבלות שנקבעו באשר למספר שעות העבודה של סטודנטים לרפואה בארה”ב, ולבחון את הקורלציה בין שעות העבודה עם השינה וביצועי הסטודנטים.

במסגרת המחקר, סטודנטים לרפואה במהלך הסבב במחלקות כירורגיות, תיעדו את שעות עבודתם ושעות השינה שלהם במהלך שבוע אחד. החוקרים עקבו גם אחר הערכת שעות העבודה, הערכות קליניות והציונים של הסטודנטים במבחני NBME (National Board of Medical Examiners).

37 סטודנטים תיעדו את שעות העבודה שלהם, שעמדו בקורלציה גרועה עם ההערכות שניתנו אודות שעות העבודה ושעות השינה. מרבית הסטודנטים העריכו ביתר את מספר שעות העבודה, הערכת היתר עמדה בממוצע על 19.5 שעות. החוקרים מצאו קורלציה בין מספר שעות רב יותר שבילו הסטודנטים בבית החולים, ובין שיפור בהערכות הקליניות, אך תוצאות פחות טובות במבחני NBME. כמו כן, נמצא קשר ישיר בין מספר השעות שנכחו הסטודנטים בחדרי ניתוח ובין הציונים במבחני NBME.

לסיכום, ממצאי המחקר מצביעים על כך שסטודנטים לרפואה אינם מעריכים בצורה מדויקת את שעות העבודה, תוכנה המבוססת על רישומים במחשבי כף-יד, משפרת את הניטור אחר שעות העבודה. מאפייני העבודה, ולא סך שעות העבודה הכולל, עמדו בקורולציה עם התוצאות במבחנים כתובים והערכות קליניות.

Am J Surg. 2006 Feb;191(2):272-5

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה