משפחה

פרה-מדיקציה באמצעות mivacurium מקלה על אינטובציה ביילודים (מתוך Pediatrics)

ממחקר חדש עולה, כי הוספה של מרפה השרירים mivacurium לפרה-מדיקציה של אטרופין ו- fentanyl, במהלך ביצוע אינטובציה ביילודים, מפחיתה את הזמן ואת מספר הניסיונות הנדרשים להשלמה מוצלחת של ההליך.

יחידות רבות לטיפול נמרץ של יילודים אינן משתמשות בפרה-מדיקציה כלל ביילודים, מה שנובע ,בחלקו לפחות, מהיעדר הוכחות לגבי הבטיחות והיעילות באינטובציה שאינה דחופה ביילודים.

החוקרים ניהלו מחקר פרוספקטיבי במספר יחידות טיפול נמרץ של יילודים. mivacurium נבחר בשל פעילותו המהירה, משך פעולה קצר וחסר יחסי בתופעות לוואי, מה שהופך אותו לעדיף ביחס לתרופה הישנה יותר- succinylcholine, הגורמת לתופעות לוואי רבות.

האינדיקציות לביצוע אינטובציה לא-דחופה היו מצוקה נשימתית, דום נשימה, אקסטובציה-עצמית או הכנה לקראת ניתוח. 21 חולים נבחרו באקראי לקבלת mivacuriumו-20 לקבלת פלצבו.

לפני האינטובציה, כל החולים טופלו ב- 0.02 מ”ג/ק”ג אטרופין וב- 2 גרם/ק”ג fentanyl. אלה שנבחרו לקבל מרפה שרירים, קיבלו 0.2 מ”ג/ק”ג mivacurium.

על-פי דיווחי החוקרים, משך הזמן הכולל של ההליך היה ארוך יותר בקבוצת הביקורת (472 שניות בממוצע לעומת 114 שניות). הזמן הכולל של laryngoscope היה גם הוא ארוך יותר (148 שניות לעומת 6 שניות). בקבוצת ה- mivacurium, היו מקרים רבים יותר שלא דרשו מעל שני ניסיונות לביצוע ההליך (35% לעומת 71%).

בנוסף, כל מדדי ההיפוקסיה היו לטובת קבוצת ה- mivacurium. לא נצפו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות מבחינת שמירה על קצב הלב, לחץ דם ותופעות לוואי אחרות.

היתרונות של mivacurium מביאים להפחתת הזמן שבו החולה נתון לסטרס , ולהפחתה בתופעות הנגד הפיזיולוגיות של ההליך.

Pediatrics 2006;118:1583-1591

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה