משפחה

חולי ארתריטיס רבים בבריטניה אינם מקבלים טיפול ב- anti-TNF(מתוך Rheumatology)

תוצאות מחקר חדש מראות, כי הגישה לתרופות מסוג anti-TNF לטיפול בארתריטיס משתנה מאוד ברחבי בריטניה, למרות אישור של ה- National Institute for Health and Clinical Excellence (NICE) להשתמש ב- etanercept ו- infliximab.

מטרת המחקר הייתה לקבוע את היעילות והרעילות של טיפול בגורמים ביולוגיים(anti-TNF) בחולי rheumatoid arthritis (RA) בהשוואה לחולי RA אחרים ששימשו כביקורת. נתונים שנאספו מ- The British Society for Rheumatology Biologics Register (BSRBR ) הראו כי מתן טיפול ב- anti-TNF אינו אחיד.

במסגרת המחקר נשלחו שאלונים מטעם BSRBR לכל הראומטולוגים בבריטניה, שמטרתם לבדוק מתן ושימוש בטיפול ב- anti-TNF, ואת ניסיונם בעבודה עם BSRBR.

לדברי החוקרים, כמחצית מהראומטולוגים השיבו (252=n). 46% דיווחו על הגבלות בגישה לטיפול ב- anti-TNF, בעיקר בשל הגבלות כספיות (70%), גם בחולים העונים על הקריטריונים של NICE. 67% היו זכאים לקבל את הטיפול ל- ankylosing spondylitis (AS) או psoriatic arthritis (PsA) בנסיבות מסוימות, אך רק 25-35%, יכלו לקבל את הטיפול עפ”י הנחיות ה- BSR. מעל 50% מצאו את עומס העבודה המעורב בהגשת הנתונים ל- BSRBR קשה.

מסקנות החוקרים היו כי הגישה לטיפול ב- anti-TNF בחולים עם ארתריטיס אינפלמטורית משתנה ברחבי בריטניה, גם עבור חולי RA, שאושרו ע”י NICE. הגישה מוגבלת יותר במצבים שעדיין לא נידונו במדריך של NICE.

לידיעה ב- NELM

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה