משפחה

Zoledronic Acid מגבירה את מדדי צפיפות העצם בגברים תחת טיפול הורמונלי (J Urol)

ממחקר חדש עולה כי טיפול ב-Zoledronic Acid משפר את מדדי BMD (Bone Mineral Density) בגברים עם סרטן ערמונית, המקבלים טיפול הורמונלי (Androgen Deprivation Therapy ADT).

לדברי החוקרים, חשוב לבצע בדיקות סקר ולעקוב אחר התפתחות אוסטופורוזיס בחולי סרטן ערמונית, המקבלים טיפול הורמונלי. טיפול ביספוספנטים, דוגמאת Zoledronic Acid, עשוי להיות יעיל מאוד כנגד תהליך איבוד העצם בגברים אלו.

החוקרים העריכו את השפעות Zoledronic Acid, שניתן דרך הוריד אחת לשלושה חודשים, על מדדי BMD ופירוק העצם, בקרב  גברים עם סרטן ערמונית, ללא גרורות לעצמות, שהחלו לקבל טיפול ADT במהלך 12 החודשים הקודמים.

בהשוואה למטופלי פלסבו, מדדי BMD בצוואר הירך עלו בגברים שטופלו ב- Zoledronic Acid ב-3.6% בשנה, לצד עליה של 3.8% במדדי BMD בירך, ועליה של 6.7% בעמ”ש לומברי.

מדדי פירוק עצם ירדו באופן משמעותי בחולים שטופלו ב- Zoledronic Acid, אך עלו במטופלי פלסבו.

שיעור תופעות הלוואי היה דומה בין קבוצת הטיפול ובין קבוצת הפלסבו, למרות שגברים תחת טיפול ב- Zoledronic Acid דיווחו על בחילות בשכיחות גבוהה יותר.

החוקרים אינם מאמינים שיש להתחיל באופן אוטומטי לטפל ב- Zoledronic Acid בכל חולי סרטן ערמונית המטופלים ב-ADT, אלא סבורים שיש לשמור את הטיפול בחולים עם תיעוד של אוסטופורוזיס, או אוסטיאופניה עוד לפני התחלת טיפולי ADT, או גורמי סיכון אחרים לשברים. הם טוענים כי הדבר החשוב ביותר הוא לעקוב אחד מדדי צפיפות העצם בחולים המתחילים טיפול ADT, וכן לשים לב לירידה בצפיפות עצם בזמן הטיפול.

למרות שמתן Zoledronic Acid אחת לשלושה חודשים הביא לירידה במרקרים לפירוק עצם, נותר עוד לקבוע את המינון האופטימלי של Zoledronic Acid והתיזמון עם טיפולי ADT . החוקרים ממליצים לערוך מחקר בנושא ההשפעות ארוכות הטווח של Zoledronic Acid על מדדי BMD ומשך הטיפול האופטימלי בביספוספנטים.

J Urol 2006;176:972-978

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה