משפחה

האם טיפול קצר טווח ב-Betamethasone הוא היעיל ביותר כנגד פסוריאזיס? (Arch Dermatol)

חוקרים גרמנים טוענים בגליון ספטמבר של Archives of Dermatology, כי Betamethasone הינו טיפול יעיל יותר כנגד פסוריאזיס, בהשוואה ל-Pimecrolimus או Calcipotriol. לדבריהם, קורטיקוסטרואידים הינם יעילים, אך בעלי תופעות לוואי ידועות. גם משחות Calcipotriol מצויות בשימוש, אך עלולות לגרום לגירוי של העור.

בכדי לבחון את הנושא, אספו החוקרים 80 חולי פסוריאזיס, שחולקו לטיפול ב- Betamethasone במינון 0.1%, Pimecrolimus 1.0%, Calcipotriol 0.005%, או Vehicle בלבד.

לאחר 4 שבועות טיפול, מדדי החומרה ירדו ב-86.4% בקרב מטופלי Betamethasone, 62.4% בעקבות טיפול Calcipotriol, 39.7% בעקבות Pimecrolimus ו-21.1% באלו שטופלו באמצעות Vehicle בלבד.

מדדי הגרד ירדו ב-78% בעקבות טיפול Betamethasone, 57% בעקבות Calcipotriol, 43% בעקבות Vehicle בלבד ו-35% בעקבות טיפול ב-Pimecrolimus. סה”כ טיפול Betamethasone היה יעיל יותר באופן משמעותי, בהשוואה לטיפול Pimecrolimus. ההבדלים בין Betamethasone ויתר התרופות לא השיגו משמעות סטטיסטית.

החוקרים הצליחו להוכיח כי טיפול סטרואידים מקומי הינו יעיל יותר באופן משמעותי, בהשוואה ל-Pimecrolimus ו-Calcipotriol. עם זאת, לאור ההשפעות ארוכות הטווח של טיפול מקומי בסטרואידים, יש לשקול טיפולים משולבים, דוגמאת שילוב טיפול קצר טווח בסטרואידים וטיפול אחזקה עם Pimecrolimus או Calcipotriol.

Arch Dermatol 2006;142:1138-1143

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה