משפחה

השפעת הבדלים תרבותיים על תהליך קבלת החלטות משותף (Patient Education and Counseling)

מאמר שפורסם ב-Patient Education and Counseling דן במחסומים הבין-תרבותיים הקיימים בתהליך קבלת החלטות משותף.

החוקרים סקרו את הספרות בנושאי תקשורת בין-תרבותית בתנאים רפואיים, ומצאו 4 מחסומים קונספטואליים עיקריים. לאחר תיאור המגבלות, נערכו השוואות בין התוצאות בחולים נבחרים (n=18) ובין מטופלים מהגרים (n=13). תחומי ההתמחויות של הרופאים היו שונים ומגוונים (רופאים כלליים, רופאי חברות, פנימאי, קרדיולוג, גיניקולוג ומתמחה), והמטופלים היו בעלי רקע אתני שונה, והיגרו ממדינות שונות.

החוקרים מתארים מספר מגבלות המשפיעות על תהליך קבלת החלטות משותף. המגבלה הראשונה מתמקדת בהבדלי השפה בין הרופא והמטופל. כמו כן, מגבלה נוספת נובעת מההבדלים בגישות המטופלים והחולים בנושא בריאות וחולי. מגבלה שלישית, שעיקרה הוא שוני בציפיות של המטופלים והרופאים. המגבלה האחרונה שמציינים הכותבים נובעת מדעות קדומות של הרופאים והמטופלים, שאינה מאפשרת להם לתקשר ללא משוא פנים.

לסיכום, החוקרים מאמינים כי המגבלות שצויינו עלולות לפגוע בתהליך מסירת המידע, גיבוש האבחנה והדיון באפשרויות הטיפול, ועשויות לפגוע בתהליך קבלת ההחלטות המשותף. הם סבורים כי שיפור כישורי הרופא לזיהוי המגבלות בנושאי התקשורת במהלך תהליך קבלת החלטות משותף, כמו גם שיפור היכולת להתמודד עם המחסומים הקיימים, עשויים לסייע בשיפור תהליך קבלת ההחלטות המשותף גם לנוכח הבדלים בין-תרבותיים.

Patient Education and Counseling, Volume 60, Issue 2, February 2006, pages 253-259

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה