משפחה

האם הזמן לאחר השחרור משפיע על דרגת שביעות הרצון של מטופלים? (Patient Education and Counseling)

שביעות הרצון של המטופלים היא מדד חשוב להערכת איכות הטיפול הרפואי. במהלך 30 השנים האחרונות דווח בעקביות על דרגת שביעות רצון גבוהה. קיימת אינדיקציה לפיה נקודת הזמן בה מוצג למטופל שאלון בנושא שביעות הרצון, משפיעה על דרגת שביעות הרצון, ומסיבה זו, מחקר חדש נועד לבחון את שביעות הרצון של מטופלים בנקודות זמן שונות, ולזהות הבדלים בתוצאות.

שביעות הרצון של המטופלים נבדקה פעמיים, במדגם שכלל 152 חולים אורתופדים, שמילאו שאלון בעת השחרור מבית החולים, ו-1-12 חודשים לאחר מכן.

מהתוצאות עולה כי במהלך תקופת המעקב, שיעורי שביעות הרצון ירדו בצורה משמעותית, כאשר שביעות הרצון מהמידע שניתן לאחר הניתוח ירדה בעיקר לאחר השחרור.

החוקרים מאמינים כי לאור התוצאות, נקודת הזמן בה מוגש שאלון שביעות רצון למטופלים, אכן משפיעה על שיעורי שביעות הרצון שלהם. מסיבה זו, בדיקת שביעות הרצון של המטופלים במהלך אישפוזם ולאחר שיחרורם, צפויים להעלות תוצאות שונות.

Patient Education and Counseling, Volume 60, Issue 2, February 2006, pages 241-245

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה