ייעוץ יעיל נגד כאב ראש הנגרם משימוש יתר בתרופות (מתוך Cephalalgia)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Cephalalgia, עולה כי ייעוץ בלבד הינו יעיל בתוכניות סילוק רעלים של חולים הנמצאים באשפוז בית החולים ומחוצה לו, בטיפול בחולים מסוימים עם MOH (medication overuse headache).

במחקר השתתפו 120 נבדקים עם MOH ומיגרנה, שלא סביר שיחוו סימפטומי גמילה רציניים ולכן היו להם צרכים רפואיים נמוכים. אף אחד מהם לא קיבל טיפול בסילוק רעלים בעבר, וכמו כן לא הייתה להם היסטוריה של שימוש ביתר של אופייטים או ברביטורטים.

הנבדקים חולקו רנדומאלית לעבור ייעוץ בעזרת תוכניות לסילוק רעלים באשפוז בבית החולים או כחולי חוץ במרפאות. לכל הנבדקים נרשם indomethacin, naproxen או eletriptan על מנת להקל על כאב ראש הנגרם מהגמילה.

לקבוצת הייעוץ גם ניתנה פגישה קצרה עם רופא, שייעץ להם בחום להפסיק את השימוש ביתר שלהם בתרופות והדגיש את החשיבות של טיפול עצמי. קבוצת חולי החוץ קיבלה ייעוץ, prednisone ועוד אמצעים. קבוצת החולים המאושפזים קיבלה ייעוץ ואז המשיכה לקבל prednisone ומגוון פרוצדורות מניעתיות אישיות.

לאחר חודשיים, 75.4% מהנבדקים נחשבו ללא רעלים בגופם, על ידי כך שהם חזרו למצב הקודם של תבנית של כאב ראש אפיזודי והשתמשו בתרופות סימפטומטיות בפחות מ-10 ימים בחודש.

הדבר היה נכון ב-77.5% מהחולים, שקיבלו ייעוץ, ב-71.7% מחולי החוץ וב-76.9% מהחולים מהאושפזים.

על כן החוקרים מסכמים ואומרים, שבקרב נבדקי MOH עם צרכים רפואיים נמוכים, ניתן להשיג גמילה יעילה מתרופות דרך ייעוץ בלבד.

Cephalalgia 2006;26:1097-1105

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה