משפחה

טיפול ב-Atorvastatin לפני ניתוח לבבי מוריד את הסיכון לפרפור פרוזדורים (Circulation)

מחקר חדש מצא כי טיפול ב-Atorvastatin במהלך השבוע שלפני ניתוח לבבי אלקטיבי עשוי לצמצם את שכיחות פרפור פרוזדורים לאחר הניתוח. הטיפול הפרופילקטי מוריד את הסיכון לפרפור פרוזדורים לאחר הניתוח ב-61%, בהשוואה לחולים המטופלים בפלסבו בשבוע שלפני הניתוח. החוקרים מסכימים כי דרושים מחקרים נוספים בכדי לקבוע אם מדובר בהשפעה של כלל משפחת התרופות, או תופעה ייחודית ל- Atorvastatin.

תוצאות ממחקרים תצפיתיים העלו את האפשרות שלסטטינים פעילות נוגדת פרפור פרוזדורים, אך לא היו ממצאי מחקרים אקראיים, מבוקרים.

במחקר ARMYDA-3 (Atorvastatin for Reduction of Myocardial Dysrhythmia After Cardiac Surgery), בחנו החוקרים את שכיחות פרפור פרוזדורים לאחר ניתוח לבבי ב-200 חולים שחולקו באקראי לטיפול ב- Atorvastatin במינון 40 מ”ג ביום, או פלסבו, למשך 7 ימים לפני ניתוח לבבי אלקטיבי עם מעקף לב-ריאה. כל המשתתפים לא טופלו קודם בסטטינים, ולא סבלו מעולם מפרפור פרוזדורים.

57% מהמשתתפים בקבוצת הביקורת פיתחו פרפור פרוזדורים, לעומת 35% מהחולים שטופלו ב- Atorvastatin (P=0.003). משך השהות הממוצעת בקרב מטופלי Atorvastatin היה מעט יותר קצר,  6.9 ימים לעומת 6.3 ימים, אך בעל משמעות סטטיסטית (p=0.001).

ניתוח רב משתני של התוצאות העלה כי Atorvastatin הוריד את הסיכון לפרפור פרוזדורים ב-61%. בניגוד לכך, החוקרים מצאו קשר בין רמות CRP גבוהות לאחר הניתוח ובין סיכון מוגבר ב-100% להפרעת קצב.

שכיחות אירועים קרדיאליים מג’וריים ואירועים צרברווסקולרים היתה דומה בשתי הקבוצות.

הממצאים החדשים מחזקים את הטענה לפיה יש להתחיל בשלב מוקדם בטיפול ב- Atorvastatin בחולים העוברים ניתוח לבבי עם מעקף לב-ריאה.

Circulation 2006

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה