משפחה

שילוב ביתא אגוניסט ארוך-פעילות ולויקוטריאן אנטגוניסט בטיפול באסטמה מתונה

ממחקר חדש עולה, כי בחולים, הסובלים מאסטמה מתונה, השילוב המסורתי של קורטיקוסטרואידים בשאיפה וביתא-אגוניסטים ארוכי פעילות (LABA) הינו יעיל יותר משילוב LABA ולויקוטריאן-רצפטור-אנטגוניסט (LTRA).

LABA  וקורטיקוסטרואידים בשאיפה, הניתנים יחד משלימים האחד את השני באיזון אסטמה. מרכיבי האיזון, המושגים ע”י LABA (שיפור התפקוד הריאתי) ו-LTRA (הגנה מפני החרפה של המחלה), עשויים להיות גם הם משלימים.

מטרת המחקר הייתה לקבוע, האם שילוב של montelukast (LTRA) ו- salmeterol (LABA) עשוי לספק אסטרטגיית טיפול יעילה עבור אסטמה.

המחקר היה אקראי, מבוקר ע”י פלצבו, וכלל 192 חולים, שסבלו מאסטמה מתונה. היעילות הקלינית של הטיפול המשולב montelukast ו- salmeterol הושוותה ליעילות הטיפול של beclomethasone ו- salmeterol כעבור 14 שבועות.

תוצאות המחקר הראו, כי השילוב של montelukast ו- salmeterol הינו פחות יעיל מהשילוב של beclomethasone ו- salmeterol. בדיקת היעילות כללה: הגנה מפני כשלון טיפול באסטמה (0.0008=P), תפקוד ריאתי (הבדל של 26 ליטר לדקה ב- ACQ score, 0.038=P), מרקרים דלקתיים וריאקטיביות של דרכי האוויר.

לסיכום, חולים הסובלים מאסטמה מתונה, אינם צריכים להחליף את הטיפול המשולב של קורטיקוסטרואידים בשאיפה ו- LABA, בטיפול המשלב LABA ו- LTRA.

לתקציר ב- PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה