משפחה

היריון נושא בחובו סיכון בינוני לאחר תיקון של TGA (מתוך American Journal of Cardiology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של American Journal of Cardiology, עולה כי היריון לאחר תיקון של TGA (transposition of the great arteries), נושא בחובו דרגה בינונית של סיכון וצריך להיות מטופל בזהירות.

החוקרים למדו תוצאות של 70 הריונות ב-40 נשים, שנולדו עם TGA שלם ועברו ניתוח לתיקון המצב בעזרת פרוצדורת Senning (4 נשים) או בעזרת פרוצדורת Mustard (36 נשים) בילדות.

מתוך 70 הריונות, 54 הסתיימו ב-56 לידות חי, 10 בהפלות ו-6 בהפלות טיפוליות. בזמן ההיריון שלהן, 31 נשים סווגו כ- New York Heart Association class I, 8 סווגו כ-class II ואחת סווגה כ-NYHA class III.

קצת פחות ממחצית הנשים עברו השראת לידה, רובן בשל סיבות קרדיאליות. 14 מההריונות      (28%), יולדו בעזרת ניתוח קיסרי 6 בשל אינדיקציות מיילדותיות ו-8 בשל סיבות הקשורות ללב.

בסך הכללי, 39% מהתינוקות נולדו טרם המועד בשבוע הנמוך משבוע 37 של ההיריון, ו-9  תינוקות נולדו מתחת לשבוע 34 של ההיריון. השיעור של לידה טרם המועד היה הרבה יותר גבוה בהשוואה למה שנראה באוכלוסיית ארצות הברית הכללית.

משקל הלידה הממוצע של תינוקות יחידים היה 2714 גרם, 15 תינוקות (31%) שקלו פחות מ-2500 גרם בעת הלידה. ושוב, שיעור זה של משקל לידה נמוך גדול יותר משמעותית מהשיעור המצופה.

סיבוכים קרדיאליים קרו ב-19 מתוך 53 ההריונות (36%). 18 מתוך 40 הנשים (45%), שנכנסו להיריון, פיתחו סיבוכים קרדיאליים במהלך אחד או יותר מההריונות.

סיבוכים אימהיים במהלך הלידה כללו חמישה מקרים של אריתמיה ו-2 מקרים של הקאה דמית. אי ספיקת לב בשליש השני והשלישי קרו ב-6 נשים.

לאחר הלידה, אירועים קרדיאליים קרו ב-7 נשים שהיו להם הריונות לא מסובכים. 5 נשים פיתחו אי ספיקת לב, 2 עד 9 ימים לאחר הלידה. ל-3 מתוכן, הייתה אי ספיקה חמורה ואחת אושפזה עד להשתלת לב.

אישה אחת, שעברה 4 הריונות (זוג תאומים אחד), פיתחה סימנים של אי ספיקת לב ופרפור לאחר ההיריון השני שלה, שהיה צורך להפסיקו. 3 שנים לאחר ההיריון הרביעי שלה, היא מתה מוות פתאומי בעודה עוברת הערכה להשתלת לב.

פרפור עליות התפתח באישה אחת לאחר הלידה, וירידה בסטורציית החמצן בשל דליפה עלייתית חדשה נראתה באישה אחרת.

החוקרים מסכמים ואומרים כי מחקר זה מדגים אפקטים מזיקים פוטנציאליים של היריון בנשים, שעברו תיקון של TGA. המחקר גם מדגיש את החשיבות של שיתוף פעולה בין רופאים המטפלים בהיריון בסיכון גבוה ובין קרדיולוגיים המנוסים בטיפול בחולים עם מחלת לב מולדת.

Am J Cardiol 2006;98:668-672

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה