משפחה

אינדוקציה של כימותרפיה מגבירה את תגובת הגידול באדנוקרצינומה של הושט (מתוך Cancer)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Cancer, עולה כי טיפול אינדוקציה של כימותרפיה המתווסף לטיפול הכימו-קרינתי לפני הניתוח, משפר את תגובת הגידול בחולים עם אדנוקרצינומה של הושט.

טיפול כימותרפי נוסף יכול להועיל בחולים עם מחלה יותר מתקדמת. חולים המקבלים CRT        (chemoradiotherapy) מקבלים כימותרפיה, אך לא במינונים השווים לאלה הניתנים לחולים המטופלים במחלה סיסטמית. הכימותרפיה הנמצאת בשימוש ב-CRT היא במינון נמוך יותר ומיועדת להוות ריגוש לקראת קרינה, היא איננה טיפול סיסטמי מקסימאלי.

החוקרים סקרו את הניסיון שלהם עם אינדוקציה של כימותרפיה לאחר CCRT (כימו-קרינה מתאימים וניתוח) בהשוואה ל-CRT פרה ניתוחי מסורתי ב-247 חולים עם אדנוקרצינומה של הושט.

אחוז החולים עם תגובה גידולית משמעותית קלינית היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת CCRT (64%) בהשוואה לקבוצת CRT (51%). לאחוז דומה של חולים הייתה הישנות של הגידול         (29% בקבוצת CCRT מול 37% בקבוצת CRT).

חציון ההישרדות היה גבוה יותר בקבוצת CCRT (55 חודש) בהשוואה לקבוצת CRT (25 חודש), כמו גם, שיעור ההישרדות לאחר 3 שנים (59% ו-41% בהתאמה).

ההישרדות החופשייה ממחלה לאחר 3 שנים הייתה טובה יותר משמעותית בקבוצת CCRT      (54%) בהשוואה לקבוצת CRT (36%).

בניתוח רגרסיה לוגיסטי ובניתוח רגרסיה רב משתנים, רק CCRT ניבא תגובה משופרת של גידול.

לדברי החוקרים, השאלה של בין אם שיפורים בתגובה הפתולוגית ובהישרדות מצדיק את העלייה הפוטנציאלית ברעילות ובעלות של כימותרפיה נוספת ב-CCRT, נחקרת כעת במוסדם. תוצאות המחקר הנוכחי יאפשרו לבחור טיפול סטנדרטי (CCRT או CRT) עבור חולים עם סרטן מתקדם של הושט, שבסופו של דבר יוכלו להוסיף לו טיפולים ביולוגיים.

החוקרים ממליצים טיפול ב-CCRT עבור חולים עם מחלה יותר מתקדמת ו-CRT עבור מחלת יותר ממוקמת ללא כמות משמעותית של מעורבות של בלוטות לימפה. אך הם מוסיפים ואומרים כי המידע הרטרוספקטיבי שלהם לא יכול לנבא איזה תת קבוצה יכולה להרוויח כמה שיותר מטיפול CCRT לעומת טיפול CRT.

Cancer 2006;107:967-974

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה